Германският гигант Deutz пуска водороден двигател
Германският производител на двигатели с вътрешно горене Deutz е готов да започне производство на първия си водороден двигател. Става въпрос за 6-цилиндрова машина, която ще гори водород, което е различно от системите с горивна клетка, каквито използват водородните електромобили като това BMW X5.
Базираната в Кьолн компания Deutz е основана през 1864 не от кого да е, а от Николаус Ото, създателя на четиритактовия двигател. Днес бизнесът на Deutz е свързан основно с производството на дизелови двигатели за кораби, влакове и земеделска техника.
Новият водороден двигател има нулеви вредни емисии като електромобилите. 6-цилиндровата машина носи означението TCG 7.8 H2 и може да с похвали с максимална мощност от 172 к.с. Двигателят работи извънредно тихо и не отделя вредни емисии. Поради липсата на достатъчно станции за водород (дори в Германия те са едва около 100, а в страни като България напълно липсват) първоначално Deutz ще предлага мотора като заместител на генератори, за задвижване на локомотиви и за други стационарни нужди, при които зареждането се осъществява по-лесно, отколкото на пътя.
Компанията започва демонстрации пред клиенти през 2022 г. и смята да произвежда мотора серийно в масови количества от 2024 г.