Този 1976 Lincoln Continental MkIV е със 7.5 V8 с… 202 коня. Абсурден е и се продава за 8 хил. лв.


29 Aug 2021

Предният капак е с площта на маса за тенис, таванът е облицован с винил, колата е дълга почти 5,8 метра, а вътре – килим с дълъг косъм, като в Rolls-Royce и плюшени седалки с бутони, като във фоайето на 70-арски мотел. Всичко в салона е квадратно и дори има часовник ‘Cartier’ часовника с римски цифри!

Виждал съм Lincoln Continental MkIV само веднъж, когато снимахме епизод за марката и най-новия Conti в TradeIn и мога да ви уверя, че на живо колата е още по-абсурдна за днешните (и) европейски разбирания. Гигантско купе без каквито и да е спортни амбиции и/или способности, с огромен двигател и малка мощност.

Последното е последствие от петролната криза от 1973-та, когато цената за барел скача с над 300% и EPA в САЩ налага ограничения. Ford намаляват степента на компресия на моторите си и в конкретния случай на агрегата от серията 385, вграждан в Conti MkIII и IV. В резултат мощността пада от над 460 коня при „тройката“ до малко над 200 при MkIV.

Или по-конкретно на 202 к.с. при 3800 об/мин, но пък въртящият момент от 482 Нм при 2200 об/мин е доста приличен. Скоростната кутия е 3-степенен автомат, а масата на колата – 2,4 тона. Динамиката? Ускорение от 0-100 км/ч за над 11 секунди и максимална скорост от 190 км/ч. Доста интересен период за Щатите, а и за света.

Конкретният екземпляр е обявен в листите на RM Sotheby’s и е от последната година на производство на модела, сглобяван от Ford между 1972-ра и 1976-та. За петте години са направени около 280 хил. екземпляра, като през 1976-та цената е започвала от 11 хил. долара. Имало е обаче и специални дизайнерски издания, т.н. ‘Designer Series’ отличаващи се по цветови комбинации и екстри.

Едно от изданията е било ‘Cartier’, като колата от галерията е с такъв часовник, както споменах горе. Иначе си има ел. стъкла, ел. седалки, климатик, круиз контрол, серво на волана и спирачките. Не се казва на колко мили е, но се вижда, че това Conti е имало и по-добри дни.

Цената обаче е интересна, между 3000 и 5000 долара, което означава, че може да се продаде за около 8000 лв. Мислите ли че си заслужава? Споделете мнение, като може да кликнете и на картинката тук долу за да гелдате видеото ни за най-новия Continental поколение 10, което е мноооого по-различно.

 

Сбогом V10!