BMW представи второто поколение Серия 2 Актив Турър

  • Галерия с 14 снимки Галерия с 14 снимки

06 Oct 2021

Сякаш беше вчера, когато през 2014 г. BMW изненада света и нас с миниван. В епохата на кросоувърите мнозина се съмняваха баварците да продължат живота му с второ поколение, но ето че днес то е факт. Запознайте се със Серия 2 Актив Турър, модел 2022 г.

Тя се ражда седем години след предшественика си и близо 500 000 коли по-късно. 

 

Дизайнът е запазен близък до този на първото поколение, като единствено гигантските бъбреци са сериозна разлика. Явно все пак те са намерили място и в семейното BMW. Ванът идва с джанти с размер от 16 до 19 инча.

Най-сериозните промени са в интериора, който заимства много от извитите дисплеи на електрическия iX. Дисплеите са два – 10,25-инчов зад волана и 10,7-инчов сензорен, позволяващ свързване с Android Auto и Apple CarPlay и поддръжка на 5G. Към това се добавят четири USB-C порта.

По-важните функции обаче са свързани със задните седалки, които се местят с 13 см напред-назад, в зависимост от това дали се нуждаете от повече пространство за пътниците или за багаж. По този начин багажникът разширява обема си от 380 до 470 литра. За сравнение Golf VIII побира 380 литра.

Базовият модел е 218i, който идва с 3-цилиндров 1,5-литров двигател със 136 к.с. и 230 Нм. Над него е моделът 220i със същия мотор, но 156 к.с. (240 Нм). Четирицилиндровият вариант е 223i, който е двулитров модел с 204 к.с. и 320 Нм. С него ванът на BMW вдига 240 км/ч. Двете по-потентни версии серийно идват с интегриран в 7-степенната автоматична скоростна кутия електромотор, който добавя 19 к.с. за по-рязко потегляне или при изпреварване.

Задължително за този тип автомобили, налице е и дизел. Той е само един във версията 218d, която е двулитрова и предлага 150 к.с. и 360 Нм. 

В съзвучие с модерните тенденции, още от следващото лято Серия 2 Актив Турър ще се предлага и в плъгин хибриден вариант. Всъщност това ще бъдат двете най-мощни версии на модела. Те ще съчетават 1,5-литровия 3-цилиндров мотор с електродвигател (по същество същата система, каквото за първи път видяхме в BMW i8), като системната мощност ще бъде 245 к.с. в едната версия и 326 к.с. в по-мощната. Плъгин вариантите ще имат 14,9-киловатчасова батерия, позволяваща изминаването на цели 80 км с едно зареждане. Това ще позволи влизането в зони за изцяло електрически автомобили в градовете в Западна Европа, а у нас ще осигурява заветната категория 5 в новите еко стикери.

Ванът ще стигне до клиентите на марката през февруари, а плъгин хибридните версии се очакват през юли 2022 г.

 

Много практичен и интересен!