Mercedes-Benz S 580 e 4Matic вече е у нас. Струва 270 хил. лв. и харчи 0,7 л/100 км


18 Nov 2021

Безспорно най-високотехнологичната и модерна версия на новата S-класа вече е в България. Тя се казва “S 580 e” и е плъгин хибрид. Освен бензиновия 6-цилиндров редови мотор (367 к.с.), плъгин S-ката се задвижва от електромотор със 150 к.с., достатъчен за цели 100 км пробег изцяло на ток, поне според измерванията на цикъла WLTP. Но не мислете, че инженерите на Benz просто са добавили електромотор и батерия, и това е всичко. Не, лимузината има още доста жокери в ръкава си.

Като начало, движението изцяло на ток е възможно със скорости до 140 км/ч, което практически означава, че покрива цялата законово допустима скорост в страната ни. 

 

“Колко коня е тоя хибрид!?”

Краткият отговор е 510 коня. “S 580 e” идва с комбинация между редовия 3-литров редови шестак M256, електромотор и батерия с капацитет 28 кВтч. Системната мощност е 510 к.с., съчетана със 750 Нм. Средният разход на гориво (при плъгин хибридите той е доста имагинерна величина, защото се измерва при пълна батерия) е 0,7-1,0 л/100 км, а разходът на електричество е между 22 и 25,5 кВтч/100 км. 

Зареждане

Противно на общоприетото при плъгин хибридите, инженерите на Mercedes са осигурили възможност за бързо зареждане, с до 60 кВт, което запълва 28-киловатчасовата батерия до 80% за по-малко от 30 минути. Гигантът идва също с 11-киловатов 3-фазен заряден модул за зареждане в гаража ви. Разбира се, винаги остава алтернативата да спрете до зеления пистолет на бензиностанцията, ако ще пътувате на дълъг път.

Интериор

На борда е най-новото поколение MBUX. Проектираната в България от Visteon система разполага с така наречения “нулев слой”, който извежда най-често използваните функции на основния екран, за да не се загубите в милионите подменюта на екраните.

 

Manufaktur

Mercedes очаква клиентите, избрали новия плъгин хибрид, да са почти толкова взискателни, колкото тези, насочили се към Maybach. Ето защо е създадено ново дизайнерско студио, наследник на designo. То ще е заето със задачата да ви помогне при избора на най-подходящите цветове и материали за интериора и външността на лимузината. Това включва възможността да бродирате логото на компанията си върху облегалките. Като стана въпрос за седалките, Mercedes дава възможност да поръчате интериор, за изработката на който не е използвана никаква естествена кожа, все пак това е хибрид и някак не е еко и етично по седалките да има умрели крави.

 

Цената

У нас моделът ще се предлага само в изпълнението с дълго междуосие и цената започва от 269 700 лв. Сериозна сума и то за клиенти, които със сигурност няма да пестят от гориво. Но пък получават технически най-сложния вариант на S-класата, в съчетание с възможността да се плъзгат напълно безшумно и (донякъде) въглеродно неутрално в градския трафик. 

 

Сбогом V10!