Новият Alpine A110 S е мощен 300 коня и тежи 1100 кг
Или по-точно между 1109 и 1140 кг, в зависимост от оборудването (базовия не-S e 1102 кг). Но при всички положения, Alpine A110 S обещава да бъде страхотна за каране кола. Двигателят е познатия 1,8-литров турбо мотор, но тук вече подсилен до 300 к.с., а максималният въртящ момент е 340 Нм. Повишената мощност се е отразила и на динамиката: 0-100 км/ч за 4,2 секунди и максимална скорост от 275 км/ч. Базовото изпълнение е с 255 к.с. и е малко по-бавно: 4,5 сек и 250 км/ч, а междинната версия A110 GT, която е по-луксозно ориентирана, е с 300 коня, като S, също толкова бърза до сто, но с максимални 250 км/ч.
S идва и с оптимизирана аеродинамика. Добавени са карбонови преден сплитер и спойлер отзад, по-агресивен дифузьор и допълнителни „канализиращи“ профили в задната част на пода, отвеждащи по-ефективно въздуха. Това обаче си има и своята цена – т.н. ‘Aero Pack’ е 5360 евро. И таванът може да е карбонов – 2430 евро. Джантите са 18-инчови, но може да избирате дизайн по свой вкус от общо четири варианта, като най-скъпи са кованите ‘Fusch’ – 1280 евро. Има и черни, отиващи си с червените спирачни апарати за 390 евро допълнително, но последните може да вземете и в още пет цвята. Що се отнася до гумите, идва серийно с Michelin Pilot Sport 4, но ако доплатите още 720 евро ще си получите колата с PS2 Cup.
Цветовете за екстериора са 8 основни и още цели 22 в специалната програма за персонализация наречена ‘Personalisation Atelier Alpine’, като там Alpine ограничават екземплярите с една и съща боя до 110. Отвътре? Най-спортния Alpine е такъв и отвътре. Седалките Sabelt тежат по едва 13,1 кг всяка (опция за 720 евро), като опционално може да се поръча и т.н. ‘Microfiber Pack’ (1650 евро) с фини облицовки на волана, таблото и тавана.
В резултат моята конфигурация, целяща не толкова да ми хареса колата, а да разбера колко най-много може да струва един Alpine A110 S, излезе 85 640 евро. Това означава малко под 170 хил. лв., но те не са задължителни, защото S-ката започва от базовите 70 850 евро (под 140 хил. лв.), a GT-то от 68 850. Най-достъпна е по-слабата версия с 255 к.с., която стартира от 58 850 евро.
Но онлайн конфигураторът е безплатен, така че може да наречете деня петък и да прекарате последните си работни минути там, като кликнете на картинката долу.