Ducati DesertX е нов пустинен боец със 110 коня и класическа концепция


14 Dec 2021

Ducati DesertX изглежда доста класически и това не е случайно. Италианците казват, че е вдъхновен от офроуд байковете от 80-те години, сравнително тесен, с тясна и издължена седалка, висок клиренс -  стандартно 250 мм при 875 мм височина на седалката; има опция за по-ниско окачване - и предна гума с голям диаметър. Отпред колелото е 21-инчово, отзад е 18, разбира се със стоманени спици, като са обути в Pirelli Scorpion Rally STR 90/90 21 отпред и 150/70 18 отзад.

Ducati са избрали да работят с японците Kayaba за доставка на компоненти за окачването. Вилката е 46-милиметрова телескопична обърната и предлага ход от 230 мм, а отзад – един амортисьор с преливник пълен и с азот, който в комбинация с рамото осигурява ход на задното колело от 220 мм. Спирачките са Brembo, 320-милиметрови дискове отпред и радиалните M50 апарати, а отзад – 265-милиметров диск.

Двигателят? Подобрена версия на познатия 2-цилиндровия L-образен Testastretta 11°. Обемът му е 937 куб. см, максималната мощност е 110 к.с. при 9250 об/мин, а макс. въртящ момент - 92 Нм при 6500 об/мин. Агрегатът е олекотен с 1,7 кг спрямо предходната му генерация, като от Ducati казват, че са увеличили и интервалите на сервизиране. Препоръчват смяна на масло на 15 хил. км, а проверката на клапаните се прави на всеки 30 хил.

Моторът е оборудван серийно със съвременна електроника. Режимите на каране са доста, общо 6, два от които за офроуд. При Urban и Enduro мощността е ограничена на 75 к.с., при Wet и Touring е 95 коня, а при Sport и Rally – максималните 110 к.с. Естествено, освен тягата, режимите контролират рязкостта на разгръщане на мощността, контрола на стабилност, т.н. ‘Wheelie control’ и още няколко неща.

Масата? Серийно е 202 кг сух, като може да се накичи с допълнителни неща. Например, освен основния 21-литров резервоар Ducati предлагат още един опционален с вместимост 8 литра, който се монтира на опашката. При влизане на основния в резерва, каращият може да активира допълнителна помпа, която да го захрани от спомагателния.

Стандартно DesertX идва със защита за ръцете, решетка пред радиатора и защитна броня за долната част на двигателя. Опционално са налични по-сериозни щитове за ръцете, подгрев на ръкохватките, по-масивна ламарина под мотора, централна стойка, цяла рали седалка и други. И естествено, алуминиеви кутии с обща вместимост до 120 литра.

Сбогом V10!