‘Golden Age’ е скутер BMW C 400 X, преоблечен в стил Ар деко

  • Галерия с 14 снимки. Галерия с 14 снимки.
  • А така изгелжда оригиналното BMW C 400 X. А така изгелжда оригиналното BMW C 400 X.
  • Това е 1936 Henderson special, първообразът на вдъхновението Това е 1936 Henderson special, първообразът на вдъхновението
  • А това бруталното BMW R nineT от Zillers Motorcycles. А това бруталното BMW R nineT от Zillers Motorcycles.

15 Dec 2021

BMW C 400 X е една от най-новите машини в редиците на BMW Motorrad, в известна степен необичайна за марката, заради скромния работен обем. Последният е 350 куб. см и далеч не е малко за скутер, просто дотогава (2018) марката нямаше продукт в тази категория. Мощността е 34 к.с., макс. въртящ момент е 35 Нм, но в случая това не е толкова важно.

Колкото творческата работа, която са свършили хората от базираното в Маями ателие NMoto с иначе доста модерно изглеждащата моторетка. Алекс Низник е шеф на фирмата и казва, че този проект „препраща към предвоенното време, в което транспортът бил съчетание от скорост, стил и умения“.

Дизайнът е вдъхновен от известния 1936 Henderson special, дело на О. Рей Кънтри, почитател на стила Ар Деко, които струи от всяка част на ‘Golden Age’. „Основното предизвикателство бе да го направим достъпен,“ казва също Алекс, „затова избрахме за база C 400 X, най-евтината машина в гамата на немската марка“. Като имате предвид, че у нас този скутер започва от 13 600 лв., което не са малко пари, но наистина е най-достъпната моторетка в портфолиото на марката.

Всички компоненти на елегантните раздувки са изработени от въглероден композит, за да бъдат едновременно здрави и леки. Любопитен факт е, че за производството им са помогнали хората от руското ателие Zillers Motorcycles, чийто R nineT не спира да ме изумява, вижте го на снимката тук долу (кликнете).

Освен визуален ефект, облите форми допринасят и за аеродинамиката. В резултат ‘Golden Age’ може да развие 144 км/ч, което са 5 км/ч повече от максималната скорост на BMW C 400 X в заводска спецификация. Самите панели са седем на брой и се закачат със същите болтове, които BMW са използвали в завода.

Учудващо е също, че въпреки осезаемо по-широките габарити, моторетката продължава да може да завива прекрасно. „Максималният ъгъл на наклон е 35 градуса, което е с един повече от този на новия Harley-Davidson Sportster S,“ споделя Алекс.

Други модификации са новите спомагателни рамки отпред и отзад, новите корпуси на мигачите и комплектът за изместване на изпускателната система. Краят на последната е при малка решетка в дясната долна част на задницата.

Хубаво е, че всички заводски добродетели на C 400 X остават функционални, като например цветния 6,5-инчов TFT дисплей, системата за стабилност и ABS, подгревът на седалката, както и щедрото пространство под нея. То спокойно побира две затворени каски и може да се заключва от дистанционното на скутера.

NMoto планират да произведат 100 екземпляра от ‘Golden Age’, като желаещите да притежават такава машина имат избор или да си я купят готова от ателието, или да си поръчат комплект от Zillers Motorcycles. А опциите включват неща, като въздушно окачване, хромирана скара за багаж, специална тапицерия на седалката и дори LED подсведка в долната част на скутера.

По отношение на фара, тук също има избор. Екземплярът от галерията е с „око“ от R nineT, от първите, с чело от истинско стъкло и емблема BMW пред крушката, но с адаптер пасва и LED фара от 2021 модела и дори от R 18. А по отношение на цветовете, възможностите са най-малко 9 комбинации.

Колко струва? Комплектът за монтаж в състояние гол карбон е 9900 щатски долара, така че сметнат в наша валута, това прави малко над 17 хил. лв. Или с около 5 хил. повече от цената на самия скутер… Добавете боята, няколко екстри и доставката, и отивате към 35 хил. лв… За които може да си вземете чисто новo 1200-кубиково BMW R nineT и екипировка.