BMW iX M60. Първият електрически M модел идва с 619 к.с. и пробег от 566 км


05 Jan 2022

Преди няколко седмици карах BMW iX xDrive50, вече средната „по хубост“ версия – разбирайте по мощност, където обаче повече к.с. не винаги означава по-добрата кола – с предостатъчните 532 к.с. и 765 Нм. Показатели, които ускоряват тежащият над 2,5 тона автомобил от 0-100 км/ч за 4,6 секунди и до 200 км/ч, на колкото е ограничен и „базовия“ xDrive40 с „едва“ 326 к.с. и 630 Нм.

И докато видеото за xDrive50 се пече във фурната на DizzyRiders Media,  BMW показват първата електрическа M-ка: BMW iX M60. Която е доста сходна с 50-ката, но и осезаемо по-мощна. Тук имате също две ел. машини, като общата системна мощност е 619 к.с., а макс. въртящ момент е, забележете, 1015 Нм, когато колата е на Sport. Доста стабилна тяга.

В резултат ускорението от 0-100 км/ч става за 3,8 секунди, с 0,8 по-бързо от xDrive50 и с 2,3 секунди по-бързо от xDrive40. Максималната скорост е отключена до 250 км/ч, което е с 50 км/ч повече от ограничението на двете по-слаби изпълнения, които също са способни на тази скорост, но са „спънати“ от съображения за… пробег и йерархия.

По данни на BMW разходът на електроенергия на iX M60 е между 22,5 и 18 кВт/100 км, а прогнозният пробег по WLTP е 566 км. За сравнение, при xDrive50 данните са между 23 и 19,8 кВт/100 км, а обсегът - 549-630 км, като и двете коли са с по-голямата батерия с използваем капацитет от 105,2 кВтч.

Дизайнът? Ммм, същият обсъждан, но с M елементи. Спирачните апарати са боядисани в синьо и са с M логото, докато външните М емблеми са чисто черни, което се случва за пръв път. Джантите на колата от галерията са 22-ичовите с ‘Titanium Bronze’, но те се доплащат. Реално, външно не може да различните xDrive50 от M60, ако поръчате колата без M значките, което май се случва за пръв път при M автомобил.

Вътре положението е сходно: с изключение на няколкото M лога, салонът е идентичен с този на по-слабите изпълнения. И е доста готин по мое мнение, като тук имате по-богато серийно оборудване, включващо BMW Live Cockpit Professional, BMW Natural Interaction, супер стереото Bowers & Wilkins Diamond Surround, BMW Laser Light, Comfort Access, Active Seat Ventilation и Heat Comfort Package.

Цените? Все още не са обявени, но за да се ориентирате, ще ви кажа, че iX xDrive40 започва от 156 300 лв., а xDrive50 е с почти 50 хил. по-скъпо – 205 850 лв. Така, че очаквам първата електрическа М-ka да е започва от поне 220 хил. лв., ако не и повече. Най-вероятно.

Сбогом V10!