Ал-Атия с Toyota изпревари Льоб и триумфира в “Дакар” за четвърти път

  • Насер Ал-Атия с Toyota поведе още от ранните етапи и не изпусна водачеството до финала Насер Ал-Атия с Toyota поведе още от ранните етапи и не изпусна водачеството до финала
  • Льоб спечели два етапа, но остана на половин часа от победителя Льоб спечели два етапа, но остана на половин часа от победителя
  • Високотехнологичното Audi RS Q e-tron, задвижвано от електромотори и малък 2-литров бензинов двигател донесе етапни победи за всеки от отбора, но множество повреди не позволиха на Сайнц и Петерханзел да се борят за победата в генералното класиране Високотехнологичното Audi RS Q e-tron, задвижвано от електромотори и малък 2-литров бензинов двигател донесе етапни победи за всеки от отбора, но множество повреди не позволиха на Сайнц и Петерханзел да се борят за победата в генералното класиране
  • Отборът на Kamaz беше абсолютно недостижим и спечели всеки от 12-те етапа Отборът на Kamaz беше абсолютно недостижим и спечели всеки от 12-те етапа
  • Дмитрий Сотников донесе победата, а съотбърниците му допълниха четворката Дмитрий Сотников донесе победата, а съотбърниците му допълниха четворката
  • Сам Съндърланд спечели при моторите Сам Съндърланд спечели при моторите
  • Победителят при колите Насер Ал-Атия със своя навигатор Матю Бомел Победителят при колите Насер Ал-Атия със своя навигатор Матю Бомел

14 Jan 2022

Насер Ал-Атия спечели рали “Дакар” за четвърти път. Катарецът за първи път е шампион, откакто ралито се премести в Саудитска Арабия. Той дръпна сериозно пред основните си претенденти още в първите три етапа и до края никой не успя да съкрати изоставането от близо половин час. Това позволи на Ал-Атия да пилотира много по-спокойно. Той спечели само три етапа, но винаги беше с малко изоставане от победителя. Втори остана Себастиен Льоб с Prodrive, а трети – Язид Ал Раджи с Toyota.

 

Ал-Атия си върна за загубите от Сайнц и Петерханзел през последните две години. Двамата пилоти с високотехнологичното Audi RS Q e-tron останаха далеч назад в класирането с часове изоставане, а най-предно класиралият се пилот на Audi стана Матиас Екстрьом – девети.

 

При мотоциклетите интригата беше много по-голяма с доста различни етапни победители, но отново шампион стана този, който успя да спечели първите етапи. Сам Съндърланд с Gas Gas спечели ралито за втори път с три минути преднина пред Пабло Кинтания с Honda и седем минути пред Матиас Валкнер с KTM. Доста малки разлики, като имате предвид общото време на победителя от 38 часа и 47 минути.

Най-скучно беше при камионите, където Kamaz не остави абсолютно никакви шансове на конкурентите си. Руснаците заеха първите четири позиции в генералното класиране, като спечелиха всеки един етап. Победител е Дмитрий Сотников с преднина от едва девет минути пред Едуард Николаев.

За съжаление и този “Дакар” не мина без смъртен случай. В последния етап след катастрофа извън специалния етап е загинал 20-годишният механик Кентан Лавале, който е шофирал асистиращ камион.

 

Чичо Искрен се вихри!