GMA T.33 идва с 3,9-литров атмосферен V12, 615 к.с. и е по-достъпна. Започва от 3,2 млн. лв…


28 Jan 2022

Или „само“ 1,27 мнл. паунда, равняващи се на 1,65 млн. евро или левовете в заглавиeто. Съгласен съм, че това са ужасяващо много пари, но с тази си цена GMA T.33 изглежда, като Sandero, на фона на T.50. Която бе, 2,3 млн. паунда, 2,6 млн. евро или 6,1 млн. лв., преди тaксите… Въпреки което серията от само 100 екземпляра бе разпродадена. За разлика от наследника на McLaren F1 обаче, GMA T.33 е проектирана да бъде „доста по-ежедневна“, доколкото един 2-местен суперавтомобил с над шестотин коня и задно може да бъде такъв.

„При разработката на нашия втори автомобил, T.33, имахме съвсем ясна цел: да създадем още един непреходен дизайн. Колата е създадена по същите вълнуващи стандарти, както T.50, със същия фокус върху шофьора, динамиката и лекотата, които са комбинирани с безусилност и качества за ежедневна употреба,“ казва професор Гордън Мъри.

Реално, ако вземем дизайна, на мен лично T.33 ми харесва повече от Т.50. Колата изглежда доста по-изчистена без космическия вентилатор в задната част, а предницата е с повече характер. Но това си е чисто мое мнение и в никакъв случай не критикувам 50-ката.

Основа разлика в концепцията е позицията на волана – ще може да се поръча както с десен, така и с ляв, за разлика от централното кормило при Т.50. Също така GMA предлагат и избор на скоростна кутия, 6-степенна механична или автоматична (Xtrac IGS) с пера на новия 350-милиметров карбонов волан.

Двигателят? Кръстен е Cosworth GMA.2 и е версия на 1-цата при T.50, но тук е дефорсиран до 615 к.с. при 10 500 об/мин и 451 Нм при 9000 об/мин (663 к.с. и 467 Нм при T.50), също V12 с обем 3,9 литра. Що се касае до гъвкавостта, 75% от макс. въртящ момент идва от 2500 об/мин, a 90% от него е на разположение между 2500 и 10 500 об/мин, пише в техническите данни на GMA. Масата на самия мотор е 175 кг, непроменена.

Има обаче и една леко тъжна новина и това е, че T.33, макар и едва втора, ще е последната кола на Гордън Мъри с „чист“ двигател с вътрешно горене. Оттук нататък ще следват хибриди и дори чисто електрически модели, които вероятно също ще бъдат революционни, ако се съди по думите на професора: „Миналата година започнахме да работим и в областта на електрониката, GMD в момента се занимава с доста интересни неща в сферата на електромобилите,“ казва Мъри.

„Скоро ще има официално съобщение по темата, което ще промени начина, по който приемаме EV-тата, по отношение на масата, енергийната плътност и времената за зареждане. В момента се намираме в стагнация, правим все по-големи коли за да имат по-добър пробег. Това не е прогрес, затова ние целим обратното. Забавно е, да работив в двете крайности – с V12, които се развърта до 12 000 об/мин и по най-ефективния електромобил в света“.

Още по темата „маса“ и T.33. Специфичната мощност на агрегата е 154 к.с./литър, а съотношение мощност/маса от 564 к.с./тон. Запознатите с начина на работа на Гордън Мъри знаят, че той е доста критичен именно към масата. T.33 тези 1090 кг или с цели (за Мъри) 104 кг повече от GMA T.50. Тя зависи и от избора на скорости, като интересното е, че ръчната тежи 82 кг, а IGS-ът е с 4 кг по-лек. Вторият модел на марката е и малко по-дълъг, 4398 мм, с 19 мм, широчината без огледалата е същата 1850 мм, а височината е с 25 мм по-малко.

Гуми и спирачки? Michelin Pilot Sport 4S с размери 235/35 R19 отпред и 295/30 R 20 отзад, като зад доста леките джанти може да видите карбон-керамичната система на Brembo: 6 бутала и 370-милиметрови дискове отпред и 4 бутала и 340 мм диаметър на задните дискове.

А динамиката? За нея не се споменава абсолютно нищо, но както и при T.50, основен акцент тук ще е усещането зад волана, а не сухите числа. Не че последните ще разочароват, сигурен съм. Ако искате да научите повече от тях поставям картинка/линк към pdf файла с всички данни, а относно визията, разгледайте обилната галерия. И после може да кликнете на тази снимка тук долу, за да се запознаете подробно с GMA T.50.

Сбогом V10!