Най-после BMW с правилните „бъбреци“ и двигател

  • Галерия от 5 снимки с BMW M Hybrid V8 LMDh Галерия от 5 снимки с BMW M Hybrid V8 LMDh

06 Jun 2022

Огромните радиаторни решетки, които BMW използва в новите си модели определено предизвикаха двуполюсни реакции сред феновете на марката. Не всички приемат внушителните вертикални „бъбреци“ на новото M4 или гигантските решетки на последните Серия 7 и електрическата i7.

Но ето, че BMW създаде нов модел с решетки, които ще се харесат на далеч повече хора. А и двигателят е от тези, които искат чист бензин, вместо батерии и контакт, макар че последните все пак са му осигурени. Единственото жалко нещо тук е, че новото BMW M Hybrid V8 LMDh е прототип. Но скоро ще бъде напълно готов за състезания като „24 часа на Льо Ман“ и „24 часа на Дейтона“.

Болидът е с хибридно задвижване, в чиято основа лежи V8 двигател. Нито дума обаче за технически характеристики от страна на BMW. Това, което официално знаем са няколко подоброности. Като например, че шасито е дело на Dallara и че колата трябва да тежи най-малко 1030 кг без гориво и пилот. За да отговори на правилата на FIA двигателят с турбокомпресорите и колекторите не трябва да бъде по-лек от 180 кг. Толкова!

BMW M Hybrid V8 LMDh трябва да дебютира през 2023 г. в шампионата IMSA WeatherTech SportsCar, а година по-късно вероятно ще го видим и в „Льо Ман“.

7 дни из България с Taycan!