Eто го бъдещото BMW XM


05 Sep 2022

Чудите се как ще изглежда BMW XM? Тези патентни скици отговарят до голяма степен, изтекли в Инстаграм благодарение на GermanysFinest43. От тях виждаме, че дръжките на вратите са нормални, а не вградени, както при iX например. Самите врати пък изглеждат с рамки, също по-стандартен подход и различаващ се от този при iX. Отпред няма изненади, огромни бъбреци и разделени на две нива светлини.

BMW Blog съобщава, че най-голямото BMW M ще идва с 650 коня (със 100 по-малко от концептуалния модел) и 800 Нм. Серийният модел ще бъде тук след около година – в края на пролетта на 2023 г. По-късно все пак ще се появи вариант със същите числа като прототипа – 750 коня и 1000 Нм. Засега знаем само, че той няма да носи означението Competition, а съвсем различно име.

Първият изцяло разработен от BMW M автомобил от M1 насам ще се задвижва от плъгин хибридна система (също новост за BMW M), която разчита на 4,4-литров нов V8 (S68, същия като в 760i и X7 M60i) и електромотор. Пробегът изцяло на ток ще бъде около 80 км (50 км според доста по-точния американски цикъл за мерене). 8-степенният автоматик на ZF не е познатият ви, а съвсем нов, с вграден електромотор, така че преминаването от електрически към хибриден или бензинов режим на работа става съвсем неусетно. Нова е 48-волтовата система за разпределение на въртящия момент, която може да прати абсолютна цялата мощност към едно-единствено колело.

 

Първородната Godzilla!