BMW XM е плъгин хибрид с турбо V8 и 750 к.с. И е най-мощната М кола правена някога
Или по-точно ще бъде, защото в момента автомобила се казва BMW Concept XM, а в края на следващата година думичката ‘concept’ ще отпадне. Но задвижването е ясно – бензинов турбо V8 и мощен електромотор. BMW не казват какъв точно е двигателят с вътрешно горене, но не е трудно да се сетим, че там работи познатия 4,4-литров агрегат.
Немците обещават системна мощност от 750 к.с. и максимален въртящ момент от 1000 Нм, както и чисто електрически пробег до 80 км. И казват, че това е „първият електрифициран M модел, който показва бъдещето на M марката“. Тоест, отива към пълно електрифициране, но за щастие първо ще видим сътрудничество на добрия стар ДВГ с набиращата страшна популярност ел. машина.
Освен първият модел с ел. компонента в задвижването, BMW XM ще бъде и първият „чист“ M модел на марката, без негов нормален вариант, от култово M1 насам. И първият модел с новата предница на BMW. Въобще, колата идва с доста „първи неща“. Фаровете са почти разделени на две секции, а контурите на големите бъбреци светят.
Няма смисъл да описвам дизайна, но ще посоча интересни елементи, като XМ логото, каквото не сме виждали досега, което освен това е и в черен цвят, вместо в традиционната тройна комбинация. Капачките на джантите пък са с надпис BMW вместо с емблеми, а отзад – вместо централно лого има две, в двата края горе. Това както се досещате е препратка към M1.
Вътре? Комбинация от модули, с които сме свикнали и такива с които не сме. Воланът, дръжките на вратите и други компоненти са доста познати, двойният дисплей вече видяхме в iX, но оформлението на централната конзола и най-вече на седалките, е различно. Последните са комбинация от кожа с ретро визия и текстил. Въпросът е какво мислите за дизайна на BMW XM и въобще за неговата идея?