BMW XM е хибрид с 653 к.с., който тежи 2,7 тона и развива 270 км/ч
Могат да се кажат много неща за BMW XM. Като се започне от това, че това е първият М Power хибрид и, още по-забележителното, най-мощното серийно BMW произвеждано някога. Или поне официално, някои твърдят, че първите M5 Competition F90 реално са били около 650-670 к.с. на мотор (официално 625 к.с.), но това е друга тема. XM е и първата кола разработена самостоятелно от M дивизията, след М1 от 1978-ма насам.
От BMW също казват, че задвижването е сходно с това на показаното преди дни състезателно M Hybrid V8. Под големия преден капак работи „нов битурбо V8“, вероятно пипнат вариант на познатия мотор, който самостоятелно генерира 489 к.с. и 650 Нм. В 8-ст. M Steptronic кутия обаче е настанен синхронен ел. мотор способен на 197 к.с. и 280 Нм.
Което по сметките на BMW означава общо 653 к.с. и 800 Нм. С тях тежащият (внимание!) 2710 кг автомобил ускорява от 0-100 км/ч за 4,3 секунди и е ограничен на 250 км/ч. Леле. Или на 270 км/ч, ако се доплатят пари за опционалния M Driver’s пакет. Тази динамика идва с комбиниран разход от 1,6-1,5 л/100 км пише в техническите данни, но това вероятно е възможно само при пълна батерия и много внимателно каране.
Въпросната батерия е с капацитет от 25,7 кВтч и позволява каране само на ток с до 140 км/ч. Пробегът с „чистата“ енергия е 82-88 км, а времето за зареждане със мощност 7,4 кВт е 4,25 часа. Дотук с техническите данни, макар, ч размерите на колата е също е редно да бъдат споменати.
Пет цяло и един метра дължина. И по-точно 5110 мм, което е със 71 мм по-малко от дължината на новото BMW X7. Междуосието обаче е идентично, 3105 мм, подсказвайки че CLAR платформата е модификация на тази при X7. Височината е 1755 мм, а широчината – 2005 мм. Това вече е краят на техническите цифри. Само след като добавим, че малко по-нататък ще излезе нещо наречено BMW XM LABEL RED, като червеното Johniee, само че с разменен словоред. И по-силно от него – 748 к.с. и 1000 Нм.
Режимите за каране са Hybrid, комбиниращ ДВГ-то и ел. мотора по преценка на компютрите. При Comfort колата залага повече на тока, а при Electric V8- макът се включва когато падне зарядът. Или когато сритате газта. Т.н. eCONTROL пък запазва заряда на батерията, ако искате да го използвате някъде другаде. Окачването е с двойни А-раменни носачи отпред и многозвенно отзад, снабдено с активни стабилизиращи щанги и 48-волтови актуатори. Интересното е, че колата е със стоманени пружини, вместо с въздушни елементи, а отзад работи диференциал с ограничено приплъзване.
Дизайнът? Вие ще кажете. Няма смисъл да цитираме изречения от прессъобяението. Джантите са с размери от 21 до 23 инча, а централната им капачка не е с типичното BMW лого, а с надпис и стилизирана голяма емблема.
Вътре? Супер лукс. Много кожа, BMW iDrive 8 с 14,9-инчов дисплей, 12,3-инчов за основната информация свързана с карането, сериен хедъп дисплей, висококачествена стерео система, кафява кожа с ретро визия и матов карбон. Разбира се, много от тези неща подлежат на конфигурация, а относно цената, за България все още не е обявена, но във Великобритания започва от 144 980 паунда. Това може да ни ориентира, че у нас ще е най-малко 315 хил. лв.