KTM X-Bow GT-XR – мега скъп, практичен и вдъхновен от GT2
След две години разработване новата кола на австрийската компания KTM е напълно готова. Тя е улично-легална и официално е практична, като под практична клиентите получават жабка, Bluetooth връзка за телефон, 160-литров багажник и климатик. О, и окачването е хидравлично и може да се регулира неговата твърдост.
Колата се води KTM X-Bow GT-XR, като тя е изградена около еволюирал карбонов монокок, с какъвто излиза първия X-Bow през 2008 г. Това е втората кола на австрийците, която може да карате по обществени пътища, като всичко останало в гамата е само за писта.
X-Bow GT-XR всъщност се води улична хомологация на спечелилия титлата в европейския GT2 шампионат X-Bow GT2.
Карбоновият монокок тежи само 89 кг, а двигателят е разположен в тръбна клетка точно зад него. Моторът е 2,5-литров петцилиндров турбокомпресор от Audi RS3 (вгражда се и в TT RS), настроен от австрийските инженери да генерира 493 к.с., 581 Нм и работещ до 7000 об/мин. Цялата кола тежи празна 1130 кг, като кокпитът е закрит от карбонов капак, отварящ се подобно на боен изтребител и разполагащ с малки прозорци.
Техническите данни на X-Bow GT-XR включват ускорение от 0-100 км/ч за 3,4 секунди, от 0-200 км/ч за 6,9 секунди и максимална скорост от 280 км/ч.
Задвижването е на задната ос, като то преминава през 7-степенна секвенциална скоростна кутия с двоен съединител. Инженерите на KTM са се постарали максимално много от аеродинамиката на състезателния GT2 да достигне до уличния GT-XR и тя да го държи максимално „прилепнал“ към пътя.
Резервоарът е 96 литра и статистически напълнен догоре трябва да стигне за респектиращ пробег до 1000 км.
В заглавието сме написали „мега скъп“ и KTM-ът действително е такъв. Без данъци и такси цената на GT-XR започва от 284 900 евро (557 649 лв.) в Австрия. Капацитетът на фабриката на KTM може да сглобява всяка година максимум 100 броя, като в този ограничен капацитет влизат всички версии на X-Bow: R, RR, GT4, GT, GTX, GT2 и новият GT-XR.