В Русия работели по електрическа УАЗ-ка - 104 к.с., ръчна кутия и 39 кВтч батерия


10 Jan 2023

От началото на войната в Украйна, руската автомобилна промишленост се озова в една много странна ситуация - от една страна погълната от китайски производители с евтини коли, от друга опитваща се да извади собствени разработки, но с на практика нулев резултат. Част от постиженията на инженерите включват поставянето на три диодни осветителни тела в УАЗ за моделна година 2022, например. Предполагаме, че и поредният нов опит в развойната дейност ще получи същи край, но все пак решихме, че е интересно да ви споделим за проекта за електрическа УАЗ-ка, върху която работи Рустранселектро.

Експерименталният модел ще има обикновена трансмисия и предавателна кутия, но след поставянето на електромотор ще бъде сменен редукторът. Електрическата "Буханка" ще бъде оборудвана с електродвигател за серво управление, вакуумна помпа за спирачките и 39 кВтч батерия, разположена в пода и имаща дължина от 1,7 метра. Към момента се провеждат изпитания с електромотор с мощност от едва 104 к.с. и въртящ момент от 320 Нм. Автомобилът би трябвало да бъде само с 40 килограма по-тежък от стандартен УАЗ 452 с бензинов мотор, а пробегът с едно зареждане в топло време трябва да достига 300 километра.

Още по-изненадващ е фактът, че тестовете на машината се провеждат на полуостров Крим, който е една от горещите точки след руската окупация в Украйна. За февруари и март тази година са планирани тестове в студено време в планинските райони на Крим, за да се провери какъв е реалният пробег при зимни условия. С относително малката си батерия и високо тегло, най-вероятно и сами можете да се досетите какви стойности могат да се очакват. Говори се за стартова цена на евентуален сериен вариант от около 55 000 лева, но след субсидия в неизвестен размер от страна на руската държава.

Фенове сме! A вие?