BMW M се отказва от автоматиците с два съединителя


15 Jun 2023

Подразделението BMW M създава най-мощните и спортни продукти на немската марка, но пазарът за тях се променя. В бъдеще очаквайте да намерите автоматични трансмисии с преобразуватели на въртящия момент в BMW M моделите, а не такива с двоен съединител. Тези подробности идват от Дирк Хакер, ръководител на отдела за развойна дейност на BMW M, в интервю за Top Gear.

„Двойният съединител, от гледна точка на BMW M в наши дни, вече го няма“, каза Хакер. „В момента ситуацията е или ръчна кутия, или класически автоматик. В бъдеще ще бъде автоматик или електрифицирано задвижване."

Той казва още, че компанията е имала такава дискусия при разработването на следващото поколение M5. Екипът решил да използва традиционен автоматик с преобразувател на въртящия момент, защото той е по-пригоден за ежедневно шофиране.

„Класическият автоматик се представя по-добре от двойния съединител. В M4 CSL превключва по-бързо, а от друга страна, ние също използваме този автоматик в новия състезателен автомобил M4 GTR“, обяснява още Хакер.

Важно е да обърнем внимание, че Хакер обсъжда планове само за подразделението M, а не за цялата компания. Други BMW модели все още могат да имат DCT в бъдеще.

Лукс от Китай!