Новата Skoda Superb е вече в България на цени от 68 000 лева
Новото поколение на Skoda Superb се появи през ноември месец миналата година след усърдна и продължителна подготвителна сесия от шпионски снимки и тийзъри. Сега автомобилът е вече в България, а днес той беше представен официално и пред специализираните журналисти в страната. С радост можем да съобщим, че новият Superb - който видяхме на закрито в комби версия - е точно това, което всички се надяваха да бъде.
А именно? По-голям, по-модерен, по-комфортен и по-технологичен. Междуосието е останало непокътнато спрямо предшественика - 2841 милиметра, но има някои сериозни промени в пропорциите на модела, тъй като и двата варианта на каросерията вече са с 15 мм по-тесни. Лифтбекът е с 43 мм по-дълъг и с 12 мм по-висок от своя предшественик, докато комбито е разтегнато с 40 мм и по-високо с 5 мм. Малките разлики в общата дължина между двете версии идват от оформлението на броните.
Ако сте прочели дотук, със сигурност искате да разберете повече и за задвижващите агрегати. На разположение поне първоначално ще бъдат три бензинови двигателя с мощност от 150 к.с. до 265 к.с. (1.5 TSI и 2.0 TSI) и два дизелови със 150 к.с. и 193 к.с. (2.0 TDI). В зависимост от модификацията може да се избере и задвижване на четирите колела, а ръчна трансмисия вече няма.
В допълнение, портфолиото включва нов plug-in хибриден задвижващ механизъм, който е ексклузивен за комби версията, както и изцяло нова мека хибридна версия. Вариантът със зареждане от контакта позволява изминаването на над 100 километра с едно пълнене на батерията, която има капацитет от 25,7 кВтч. Интересното е, че поне според официалните данни, с които разполагаме към момента, Superb има по-голяма батерия от тази на немския двойник Passat, който карахме само преди дни. Впрочем, и двата автомобила са разработени от чехите и ще се сглобяват в Братислава.
Какво е положението в кабината? Селекторът за предавките е преместен на кормилната колона, което позволява наличието на изчистена, подредена и много по-просторна централна конзола. За първи път за Superb head-up дисплей се предлага като опция. Новите Smart Dials - кръглите "врътки" под екрана - осигуряват бърз и интуитивен достъп до част от функциите на автомобила и информационно-развлекателната система. Тоест, отново ще можете да контролирате отоплението и климатичната система чрез физически бутони.
Новият Superb получава и технологичен скок в сравнение със своя предшественик, тъй като използва по-усъвършенствани матрични LED фарове с 40 процента допълнителна светлинна мощност. Предлага се и с подобрени адаптивни амортисьори, които са стандартни за флагманското ниво на оборудване Laurin & Klement. Луксозният L&K се предлага с всички задвижвания и стилове на каросерията, предлагайки стандартна звукова система Canton с 14 високоговорителя, масажиращи предни седалки и уникална тапицерия. Масажът също е усъвършенстван и вече обхваща много по-голяма част от гърба на водача и спътника му отпред.
Цените? В България новият Superb започва от "около 68 000 лева", както хората от Skoda споделиха с нас. Срещу тази сума получавате лифтбек версия с 1,5-литров турбо бензинов мотор. Дизеловите модели започват от "малко под 70 000 лева", а plug-in хибридният модел, който се очаква малко по-късно, ще струва поне 75 000 лева. Разликата в цената между лифтбек и комби ще бъде 1800 лева независимо от задвижването и оборудването.
Със сигурност това не са малко пари за чисто нова Skoda, но успехът на модела дори и на българския пазар изглежда предначертан, тъй като автомобилът отговаря на всички основни критерии на редовия роден автомобилист. А и някак си няма как да подминем факта, че само за последните два месеца от Skoda са продали 300 бройки от вече предходния Superb у нас.