Brabus представи новия 930, базиран на S 63 E Performance


14 Mar 2024

Brabus наскоро представи първия си модел с 1000 к.с., така че тази тунингована S-класа W223 си е направо олдскул със своите 930 коня. Шегата настрана – AMG S 63 E Performance излиза от завода с 802 к.с. и 1430 Нм. Какво повече!?

 

Всъщност плъгин хибридът получава доста неща повече. Като начало мощността достига въпросните 930 к.с., въртящият момент скача на 1510, като това се дължи на внимателни промени по 4-литровия V8. Електромоторът, очаквано, не е пипан. 2,6-тонният гигант ускорява до 100 км/ч за 3,2 секунди (с 0,1 секунди по-бързо от серийния модел). Лунатиците от Brabus не са посмели да пипнат максималната скорост, която е ограничена на 290 км/ч.

Външно колата изглежда сравнително скромна, поне по стандартите на Brabus. Да, има нови сплитер и детайли от карбон, гигантско “B” на предната решетка, по-шумна изпускателна система и огромен дифузьор. Да, всичко това стъпва на 22-инчови джанти Brabus Monoblock ZM Platinum Edition. И да, окачването е приближено към земята с 10 мм. Но все пак S-класата си е лимузина от класа (старо клише, но валидно) и тя остава такава дори в изпълнението на Brabus.

Обичайно интериорът в голяма степен зависи от желанието на клиента, така че този на снимките е просто едно предложение от Brabus. Емблемите 77 са в чест на годината на създаване на тунинг ателието – 1977. Всичко останало е в чест на олекването на банковата ви сметка…

Любопитен детайл е, че средният разход е 4,4 л/100 км. Както знаете, при плъгин хибридите този показател е силно зависим от заряда на батерията, но ни се стори забавно да го споменем.

Колко струва? Самият S 63 E Performance не е евтина играчка – на сайта на Mercedes откриваме сума малко над 200 хиляди евро. Добавете още толкова и ще се радвате на зверчето на Brabus. Разбира се, има широк каталог от екстри, който – страхуваме се – може да вдигне цената до половин милион евро или точно милион в наши пари… А ние мислехме, че тигрестият Taycan Turbo GT на Монев ще е най-скъпата кола в сайта тази седмица…

 

Сбогом V10!