Когато BMW тестваше оригиналното Х5...
Историята на оригиналното BMW X5 започва през 1994 г., когато след придобиването на Land Rover се появяват идеите за SUV автомобил от Мюнхен. Едуард Валек е назначен за ръководител на проекта и главен инженер на E53. По-късно Крис Чапман се присъединява към Designworks на BMW Group в Калифорния и започва да работи с Крис Бенгъл в Мюнхен върху два пълномащабни глинени модела на E53 в продължение на два месеца.
До 1996 г. работата по дизайна е одобрена и основата на дизайна за X5 (E53) е замразена, 35 месеца преди производството. Патентите за дизайн са подадени на 10 юни 1998 г. и 9 декември 1998 г., като са регистрирани в САЩ на 18 януари 2000 г. Някъде по това време започват и първите пътни тестове, снимки от които виждате в тази статия. Тогава немците използват купе от Серия 5 Е34 комби, за да запазят финалния дизайн в тайна.
Поглъщането на Rover през 1994 г. се оказа много полезно за BMW при разработването на X5. Инженерите на BMW успяват да разгледат и използват технологията и частите на Range Rover при разработването на X5 - един такъв пример би бил контролът при спускане по наклон, който е директно вдъхновен от Range Rover. В много отношения дизайнът на X5 е повлиян от неговия британски аналог. Много части и електроника също така са взети директно от Серия 5 Е39, за да се спестят разходи.
За разлика от моделите на Range Rover, X5 е проектиран като по-спортно ориентиран автомобил, неговите офроуд способности са значително по-малки от тези на Land Rover. Въпреки че X5 е автомобил със задвижване на всички колела, BMW избира от самото начало да насочи 62 процента от въртящия момент на двигателя към задните колела, което го прави възможно най-близо до седаните на компанията със задно предаване от тази епоха.