Когато BMW тестваше оригиналното Х5...


16 Apr 2024

Историята на оригиналното BMW X5 започва през 1994 г., когато след придобиването на Land Rover се появяват идеите за SUV автомобил от Мюнхен. Едуард Валек е назначен за ръководител на проекта и главен инженер на E53. По-късно Крис Чапман се присъединява към Designworks на BMW Group в Калифорния и започва да работи с Крис Бенгъл в Мюнхен върху два пълномащабни глинени модела на E53 в продължение на два месеца.

До 1996 г. работата по дизайна е одобрена и основата на дизайна за X5 (E53) е замразена, 35 месеца преди производството. Патентите за дизайн са подадени на 10 юни 1998 г. и 9 декември 1998 г., като са регистрирани в САЩ на 18 януари 2000 г. Някъде по това време започват и първите пътни тестове, снимки от които виждате в тази статия. Тогава немците използват купе от Серия 5 Е34 комби, за да запазят финалния дизайн в тайна.

Поглъщането на Rover през 1994 г. се оказа много полезно за BMW при разработването на X5. Инженерите на BMW успяват да разгледат и използват технологията и частите на Range Rover при разработването на X5 - един такъв пример би бил контролът при спускане по наклон, който е директно вдъхновен от Range Rover. В много отношения дизайнът на X5 е повлиян от неговия британски аналог. Много части и електроника също така са взети директно от Серия 5 Е39, за да се спестят разходи.

За разлика от моделите на Range Rover, X5 е проектиран като по-спортно ориентиран автомобил, неговите офроуд способности са значително по-малки от тези на Land Rover. Въпреки че X5 е автомобил със задвижване на всички колела, BMW избира от самото начало да насочи 62 процента от въртящия момент на двигателя към задните колела, което го прави възможно най-близо до седаните на компанията със задно предаване от тази епоха.

Сбогом V10!