Новият V16 на Bugatti ще е атмосферен!
Bugatti усилено готви наследника на Chiron и само преди два месеца за първи път разкри, че той също ще се задвижва от 16-цилиндров мотор. Знаехме, че системата ще бъде хибридна – нещо логично, при положение, че в името на компанията вече фигурира и това на хърватския гуру на електрификацията Мате Римац. Но не очаквахме на мястото на четирите турбини да получим атмосферен двигател. Това е най-новата изненада от Bugatti.
Хиперколата ще бъде представена след няколко седмици (платежоспособните клиенти вече я видяха). Това ще е първото атмосферно Bugatti от над половин век (и очевидното първото хибридно), като имате предвид, че както Chiron и Veyron, така и предшественикът им EB110 все бяха с турбо мотори с по четири турбини.
Новият двигател ще е много по-голям от своя предшественик – с дължина от точно метър. Неофициално германски медии твърдят, че машината ще има 8,3 литра работен обем и ще достига 9000 об/мин. Комбинирана с три електромотора максималната мощност ще бъде около 1800 к.с. – отново по непотвърдена информация.
Очаква се новото супер Bugatti да бъде ограничено до много по-малък тираж от Chiron (500) и Veyron (450 броя) – вероятно до едва 250 екземпляра.