Най-продаваното BMW M в България? Не е това, което си мислите...


16 Oct 2024

Когато BMW XM се появи през септември 2022 година, много често в текстовете за спортния SUV виждахме думичката "най" - най-мощното серийно BMW, най-скъпият автомобил на марката, най-тежкият модел от Мюнхен и други. Днес към превъзходната степен в описанията добавяме и най-продаваният М автомобил на BMW в България. Е, поне за първите 9 месеца на 2024 г.

Статистиката от производителя показва, че от ХМ са реализирани 22 бройки в страната ни от 1 януари до края на месец септември, като по този начин М3 остава на второ място с 19 продажби. Трети в своеобразното класиране е Х6 М с 13 доставки до клиенти. Редно е обаче да споменем, че BMW отчита отделно продажбите на М3 седан (19 бройки) и М3 Touring (9 бройки).

А иначе, извън M моделите, BMW може да се похвали с доста силна година на българския пазар. За първите 9 месеца от настоящата година са били доставени 1 201 автомобила от баварската марка, което представлява ръст от 18 процента спрямо същия период през 2023 г. Най-продаван - изненадващо или не - си остава Х7 със 190 реализации, следван от Х5 със 189 доставки и Х3 със 102. Припомняме, че съвсем скоро в продажба у нас тръгва и чисто новото поколение Х3, което карахме съвсем скоро и което най-вероятно ще размести подреждането в следващите месеци.

Най-продавани автомобили на BMW в България:

1. X7 - 190 автомобила (януари - септември 2024 г.)

2. Х5 - 189

3. Х3 - 102

4. Х1 - 100

5. Серия 7 - 92

6. Х6 - 80

7. Серия 5 - 76

8. Серия 4 Гран Купе - 57

9. Х4 - 46

10. Серия 3 Туринг - 42

Що се отнася до задвижванията, родният пазар продължава да бъде доминиран от дизелови коли, поне що се отнася до продажбите на нови BMW-та. От компанията отчитат 37 процента дизелови машини, 36 процента бензинови, 17 процента плъг-ин хибридни и 10 процента електрически. Повече от половината продажби са на модели с 6-цилиндрови двигатели, а 4 от 5 нови коли са със система за задвижване на четирите колела xDrive. Цели 69 процента пък са оборудвани с M Sport пакет.

В глобален план нещата не са толкова розови за BMW. Преди около месец компанията обнови финансовата си прогноза за 2024 година, през първите 9 месеца на която марката е доставила 1,754 млн. автомобила или с 4,5 процента по-малко от същия период на 2023 г. Прогнозите сега са за леко понижаване на доставките спрямо предходната година (преди: леко увеличение) и марж преди данъци в коридор от 6 до 7 процента (преди това: 8 до 10 процента). Възвръщаемост на заетия капитал (RoCE)  би трябвало да бъде между 11 и 13 процента (преди това: 15  до 20 процента),а свободният паричен поток в автомобилния сегмент се оценява на над 4 мрд. евро за финансовата 2024 година. 

Сбогом V10!