Quantino: колата, която се движи на... солена вода. И минава 1100 км с едно зареждане. А?

  • Quantino: колата, която се движи на... солена вода. И минава 1100 км с едно зареждане Quantino: колата, която се движи на... солена вода. И минава 1100 км с едно зареждане
  • Quantino: колата, която се движи на... солена вода. И минава 1100 км с едно зареждане Quantino: колата, която се движи на... солена вода. И минава 1100 км с едно зареждане
  • Quantino: колата, която се движи на... солена вода. И минава 1100 км с едно зареждане Quantino: колата, която се движи на... солена вода. И минава 1100 км с едно зареждане
  • Quantino: колата, която се движи на... солена вода. И минава 1100 км с едно зареждане Quantino: колата, която се движи на... солена вода. И минава 1100 км с едно зареждане
  • Quantino: колата, която се движи на... солена вода. И минава 1100 км с едно зареждане Quantino: колата, която се движи на... солена вода. И минава 1100 км с едно зареждане
  • Quantino: колата, която се движи на... солена вода. И минава 1100 км с едно зареждане Quantino: колата, която се движи на... солена вода. И минава 1100 км с едно зареждане
  • Quantino: колата, която се движи на... солена вода. И минава 1100 км с едно зареждане Quantino: колата, която се движи на... солена вода. И минава 1100 км с едно зареждане

12 Oct 2016

Този жълт хечбек, който от немската компания наричат кросоувър, е по-различен от всеки друг електромобил. Първо, за разлика от Tesla и компания, електромоторът му не върви на 300 или 600 волта, а на едва 48. И второ, Quantino се зарежда не с кабел, а с маркуч, защото разполага с два резервоара с обем от по 159 литра (да, общо 318), които помещават електролита.

Въпросният електролит захранва горивна клетка, която си носи търговското име nanoFlowcell, и „смуче“ ток от въпросния солен разтвор – вода, съдържаща както органична така и неорганична сол. Хмм. Няколко суперкондензатора играят ролята на буфер, а електромоторът с мощност 136 к.с. задвижва задните колела. Концепцията е доста любопитна и много различна от всички автомобили правени досега.

NASA се отказва от тази технология на добиване на ток с горивни клетки и електролитен разтвор още през 70-те, заради изключително ниската енергийна плътност на източника. Главният инженер на NanoFlowCell AG е бачкал здраво, има-няма 16 години, за да елиминира този недостатък и да направи схемата конкурентноспособна на литиево-йонните решения. Как го е направил? Голяма тайна, разбира се.

Резултатът? Компактен 2+2 автомобил с дължина от 3910 мм, широчина 1930 и височина 13 55, тежащ 1420 кг, който вдига малко над 200 км/ч и ускорява до сто за под 5 секунди. Браво. Масата обаче не е уточнена дали е в незаредено състояние, защото ако е така, сложете още едни приблизително 318 кг електролит, с които ще станат близо 1,8 тона. Но, пак, цифрите са обещаващи и най-вече тази касаеща пробега – 1100 км с едно зареждане, грубо колкото едно Porsche Panamera Diesel.

Дали ще успее тази идея? Готина е, определено, но за да стане серийна реалност ще трябва да се масовизира, а Shell, OMV и компания ще трябва да забодат и по една електролитна колонка под козирките си. Ще видим, но за сега бъдещето принадлежи на електромобилите с батерии.  

Първородната Godzilla!