Новото Suzuki SX4 S-Cross не е чист офроудър. Но ние го карахме извън пътя. Що за кола е? Галерия и мнението


01 Feb 2017

Ами, очевидно е, че SX4 S-Cross не е направен да бъде юркан по горите или над остри камъни, макар че тестовата кола е с двойно задвижване. Което най-вече прави зимата по-спокойна за собственика и му позволява да ходи на ски доста по-уверен, отколкото с кола със задно или дори предно. Приемете модела, като доста способен и повдигнат хеч с 4x4 задвижване и врътка за командване на последното. Т. н. Drive Mode Select е освежаващо семпъл, предлагайки избор от Sport (излишна опция, реално) Snow и Auto, а до него е бутона за блокажа на диференциала и толкова. Карате си на Auto, а когато навън стане бяло – Snow. Това е. Не сме сигурни дали е по-красив отпреди, но със сигурност е по-отчетлив и с по-въздействаща предна решетка. Промени има и в долната част на каросерията, като колата е повдигната с 15 мм до 180 мм. LED стопове, дневни LED светлини отпред, осветлението е модерно. Suzi определено е в крак с модата.

Под капака? В случая това е бензиновата версия 1.4 BoosterJET със достатъчните 140 к.с. и 220 Нм, която струва 43 790 лв. Същата модификация, но само с предно е под 38 хиляди, а най-евтиният Suzuki SX4 S-Cross е с 1-литров мотор с 3-цилиндъра, 112 коня и предно, който започва от под 34 хил. лв. Карали сме този агрегат в новото Balenо и е доста пъргав, но най-подходящите мотори за S-Cross са 1,4-литровия бензин, като този в тестовата кола и 1,6-литровия дизел със 120 коня, който обаче вече преминава психологическата граница от 50 хил. лв. Тестовата кола вдига 200 км/ч, ускорява до сто за 10,2 сек, тежи 1250 кг, а обемът на багажника варира между 440-1269 литра. Не лети, но тези цифри са напълно достатъчни.

Окей, изяснихме задвижването, вариантите и цените, но как се усеща колата? Леко повдигната позиция на седене осигурява по-добра видимост, а на втория ред е достатъчно широко. Окачването е подобрено спрямо колата от преди фейслифта и сега се усеща по-стегнато, без това да дразни, даже напротив. Управлението не спортно, но и не очаквате такова нещо от подобен автомобил, това кеото е важно, че колата следва уверено зададената посока. Скоростите са 6 (1-литровият вариант е с 5; опционално се предлага и 6-степенен автомат) и влизат приятно, така че и в този аспект няма драми. Общото впечатление е на добре сглобен японски повдигнат хеч с добра видимост, богато серийно оборудване и интериор без загатки. Bluetooth, MP3, Круиз контрол, ел. огледала, USB и още добри работи идват с базата, а тестовата кола разполага със 7-инчов тъч, чийто графики са малко дървени, но пък системата работи без забележки, без да бави и без да изисква особено мислене от ваша страна. Камерата за заден ход също дава доста по-добра картина от тази на по-скъпи коли. Супер.

Оообаче има едно ообаче и то идва от твърдостта на пластмасите в интериора. По таблото няма нито един мек участък, макар че всичко е сглобено добре и нищо не тропа и не скърца. Формата на самия кокпит и четливостта на уредите, както и вече споменатият тъч, който макар и с леко китайска визия е доста по-добър от този на някой коли с цена над 80k. Искаше ни се обаче да има по-меки материали, които да подхождат на по-високото самочувствие на екстериора. Реално, колата е много прилична, макар и да не е първата идея изникваща в главата на човек, замислящ се за покупката на компактен кросоувър. Проблемът е силата на утвърдената конкуренция в лицето на Nissan Qashqai (бялата кола тук горе), Skoda Kodiaq (бялата най-долу), утвърдения Tiguan (той ще мине без снимка) и отскоро – Seat Ateca (оранжевата кола тук долу).

Ценово погледнато Tiguan е друга бира, доста по-изпипан интериор, но при него читав комплект излиза доста над 50 хил. лв. Ако пък предпочетете Qashqai с двойно предаване, имате единствено вариант с 1,6-литров дизел със 130 к.с., започващ от 49 хил. Останалите автомобили също могат да се вземат за сходни пари, и оттам идва затруднението при покупката на модел от този клас. Suzi е много по-силен и истински отпреди, с много добро базово оборудване и прилично пътно поведение, откровена кола, която не крие какво предлага и няма претенции да е нещо, което не е. Но е позициониран в сегмент в който се появиха доста силни конкуренти, така че един потенциален собственик би могъл да вземе адекватно решение единствено след разглеждане на конкретни отправени към него оферти. Както знаем, ценовата листа винаги е само едно начало.

И за да имате някаква представа колко точно е голям SX-4 S-Cross, прилагаме таблица с размерите на някой от останалите играчи в сегмента (в мм) на компактните SUV-та.

  ДЪЛЖИНА  ШИРОЧИНА ВИСОЧИНА МЕЖДУОСИЕ
Skoda Kodiaq 4697 1882 1676 2791
Seat Ateca 4363 1841 1615 2638
VW Tiguan 4486 1839 1673 2677
Suzuki SX4 S-Cross 4300 1785 1580 2600

Текст и основна фотография: Иван Монев

Сбогом V10!