Bugatti продадоха 70 броя от Chiron за 2017-та. Галерия от сложния производствен процес, който трае 9 месеца
Както може да предположите, една кола с мощност 1500 к.с., която развива 400+ км/ч и струва 5 милиона лева, не се прави за ден-два. Не се прави и за месец, нито за три, а за около 9. Такъв е средният период от специфицирането на конкретния автомобил до предаването му на щастливия собственик. Още самото конфигуриране на Bug Chiron е сложен процес или поне що се отнася до избора на цветове. Bugatti предлагат 23 базови лака за колата, плюс още 8 типа изпълнения с видим карбон. Отделно казват, че може да си изберете и други цветове, от около 1000... Интериорът също е почти необятен, като възможности: само седалките се предлагат в 23 различни цвята.
Веднъж конфигуриран Chiron, започва бавният и педантичен процес по неговото производство в Молсайм, Франция. Самата изработка отнема около 6 месеца, над която се трудят общо 20 висококвалифицирани механици. Във фабриката няма поточни линии, вместо на тях колите се правят на 12 отделни станции, също както действат във Formula 1. И поради още по-сложната конструкция и същност на Chiron спрямо Veyron, на VW се е наложило да модифицира завода. Проектирано е изцяло ново покритие за пода например, отвеждащо електростатичните заряди, а дино стендът е подсилен допълнително, за да издържи на масивната тяга на колата.
Самото шаси се сглобява от трима души, в продължение на седмица, като за разлика от традиционните постове на поточните линии, тук всеки работник трябва да може да сглоби шасито и сам: задницата, монокока и рамата. Въпросната задница се прикрепя към вече оборудвания монокок чрез 14 титаниеви болта, всеки тежащ едва 34 грама. После се монтират колелата и оттам Chiron отива за зареждане с технически течности: масла на мотора и трансмисията, спирачна течност и охладителна такава, при това доста. Все пак Chiron работи с 10 радиатора...
След което идва и първото палене на 8-литровия четиритурбо W16 двигател с 1500 к.с. и 1600 Нм. След проверките и настройките идва ред на монтажа на екстериорните елементи, процес отнемащ три дни. Проверка за течове и облепяне с предпазно фолио преди тестовете на пистата. Полагането на въпросния предпазен филм също не е бърз процес, двама човека се стараят около ден за да бъде Chiron защитен при тестването му с до 250 км/ч.
И след всичко това се нанасят последни корекции и настройки, нещо което може да продължи няколко седмици, преди колата да бъде доставена на щастливеца превел еквивалента на 5 милиона лева на Bugatti. И такива далеч не липсват: в момента в Молайм се сглобяват 12 автомобила, при планирано годишно производство в обем 70 коли. Bugatti не възнамеряват да направят повече от 500 Chiron-a.
Ако обаче нямате 5 милиона за Chiron, но искате подобно по скорост и ексклузивност возило, може да се огледате за малко каран Veyron, като този тук на снимката. Кликнете на нея за да видите офертата.