Мотоциклетът-акула: изумителното BMW Alpha, направено от... камък. Галерия и инфо


16 Feb 2017

„Започнах да правя модели вдъхновени от състезателните мотоциклети за скоростни рекорди. След това гледах филма „The World’s Fastest Indian“ и бях готов да направя мотор за солените езера при Бонвил.“ Това казва Мехмед Дорук Едем, живеещият в Истанбул дизайнтер, към който изпитваме сериозен респект. „Винаги съм се възхищавал на белите акули. Отвън изглеждат чисти и перфектни, а отвътре са адски сложни. Реших да претворя визията им в такъв мотор“.

Мехмед навлиза в детайлите около изумителния Alpha „Предницата е семпла и елегантна, докато задницата е символизира мощната и... грозна страна. Символизира опашката на бялата акула. Задницата демонстрира тягата, а предницата е посветена на аеродинамиката. Между двата дизайна няма връзка, човекът е този който трябва да я направи“.

BMW Alpha concept плъзва из интернет и попада под вниманието на американския мото човек Марк Аткинсън, който принципно прави двигатели за състезателни мотори. Прави ги от нулата, от плътен блок алуминий, така че е човек разбиращ това-онова от механика. Марк решава да направи Alpha, като първо се свърже с Мехмед. За жалост обаче опитите му са неуспешни. Facebook, Instagram, Мехмед не отговаря. Марк започва да действа въпреки това.

„В цехът в който работя държах катастрофирало BMW K75. Един ден шефът ми каза да го разкарам, а аз му отвърнах, че ще ми трябват само няколко седмици за да измисля шасито за проекта, след което ще го махна“, казва Марк. „Отне ми няколко месеца...“ Време в което Марк не спира да търси Мехмед, но отново без успех. Докато в един момент не получава отговор от Истанбул. Двамата бързо се сприятеляват и започват да обменят мнения, идеи и 3D скици. Постепенно Alpha придобива форма.

Къде е бил Мехмед през първите няколко месеца? Онлайн, но не е отговарял „Не връщах отговор защото често ми пишат хора харесали мой проекти, казват че ще ги правят, след което не стигат до никъде. Марк обаче беше напреднал значително, очевидно беше решителен и просто правеше нещата.“

„Правеше нещата“ е меко казано, Марк е перфекционист. Отделя около 40 часа само на изработката на бъбреците в стил BMW 328 Mille Miglia, според него една от най-красивите коли правени някога. Колкото до аеродинамичното тяло, то само по себе си е произведение на изкуството и високите технологии. Алуминий? Прекалено тривиален. Маниакът от Юта използва... базалт, вулканичната скала, която е изтеглена в нишки оплетени в тъкан. В нея са вложнени и карбонови влакна, което я прави по-устойчива. Да, корубата на Alpha е каменно-карбонов компоизт.

Колко време отнема завършването на целия проект? Около 18 месеца казва Марк, който преработва и двигателя на K75, област в която няма тайни за него. „При BMW всичко е както трябва, всяка част си пасва перфектно на мястото. Обожавам да работя по такива мотори.“ Резултатът може да видите на снимките, а коментарите оставяме на вас.

Разгледайте галерията на изумителния байк, след което ви предлагаме да видите и другият базалтово мотоциклет за който сме писали. Той е доста по-различен, но въпреки това е направен от същия вулканичен камък. Макар и по-естествената му форма (кликнете на снимката).

Сбогом V10!