Ford Edge. С повече място от Audi Q7 и двулитров дизел? Що за кола е най-големият Ford? Галерия и инфо

  • Галерия с 27 снимки. Галерия с 27 снимки.

28 Feb 2017

Най-големият в Европа, без да броим Ranger разбира се, но именно Европа ни интересува, защото живеем в нея. Ford Edge наистина е голяма кола и го осъзнавате най-вече, когато застанете до нея. Близо 4,8 метра дължина, над 1,9 широчина, височината е 1,75, а междуосието е над 2,8 метра или по-точно 2850 мм. Именно този последен параметър е най-важен за това как се чувстват пътниците в купето. Резултатът е впечатляващ: една от най-силните страни на Edge е мястото вътре и комфорта, който също е пряко свързан с първото.

Подходихме към колата с доста голямо любопитство, първо защото се произвежда в Канада и досега се продаваше само в тази част на планетата, и второ, защото струва близо 100 000 лв. Сто хилки за Ford? Това си казахме и ние, но след уикенд с Edge заключихме, че... цената е оправдана. Факт и ще ви кажем защо. Както и че опасенията ни за „задоеканска дървеност“ се разсеяха доста бързо. Ето какви са ни впечатленията от Edge.

Масивното пространство е най-натрапчивият параметър на колата. Толкова място на втория ред не сме виждали и в Range Rover, може би само L версията му може да се мери с Edge. От Ford казват, че то е повече отколкото и в Q7 на Audi и VW Touareg, на което сме склонни да вярваме. Като това не идва в жертва на багажника, при който може би ни липсва само един разделящ се на две капак, но това вече са по-специфични претенции. При бутане на седалките пък се отваря 1847-литрова пещера, така че и големите хладилници ще се чувстват удобно.

Другата приятна изненада е качеството на материалите. Дори гърбовете на седалките са облицовани с кожа, а намирането на твърди пластмаси в интериора е почти невъзможно. Всичко до което имате пряка видимост и достъп е меко на допир и приятно за окото – в по-висок клас автомобили попадате на доста повече твърди елементи. Дисплеят? Осеминчов тъч с готини графики, не е супер бърз, но с него се борави лесно, а SYNC 3 системата на Ford умее да разпознава различно добър английски. Което е супер.

Как обаче се управлява Edge? Супер спокойно, лежерно и леко тромаво в завоите. Все пак говорим за висока кола с маса от близо 1,9 тона и не особено мощен двигател. Истината е, че 2-литровият 4-цилиндров дизелов мотор (тук в по-мощната битурбо версия) с 210 к.с. и 450 Нм е достатъчен – 9,4 до 100 и 210 км/ч, без да провокира тежест в десния ви крак. А и дори да настъпите рязко, няма да получите особен „уау“ ефект със залепяне на седалките. Това което провокира тази кола е спокойното плъзгане без напрежение. Ниското ниво на шумове в купето също е приятен спътник за дълги разстояния – в интериора са вградени микрофони улавящи нежеланите звуци, които стерео системата контрира с еднакви вълни, като честота, но с обратна фаза. Хитро.

Тоест, Ford Edge определено не е за юркане по вити планински пътища. Не е и защото е доста широк, нещо с което по-неопитните водачи (а и не само) ще трябва да свикнат. Мащабът на колата си е задокенаски, където Edge може да се купи и с 3,5-литров V6, както и с 2,7-литров битурбо бензин с 310 к.с., но ние европейците го получаваме само с 2.0 дизел. Което може и да бъде психологически проблем за някой от потенциалните купувачи. Но пък и LR Disco Sport идва с подобни мотори, кола която е конкурент на Edge, макар и с 20 см по-къса.

Двойно предаване? Edge идва с такова, макар че тук изостава спрямо LR, при който Terrain Response системата позволява избор на различни режими. В големия Ford двойното предаване си се грижи само за себе си, без да ви дава право на избор. Но пък това може и да ви допадне, едно-две копчета по-малко и кола настроена от производителя неизискваща от вас да мислите. Медалът винаги си има две страни. Карахме Edge извън пътя едва 20-ина минути за който не срещнахме затруднения, а 6-степенната PowerShift кутия с два съединителя работи удачно и там. По-слабият 180-конен дизел се предлага и с ръчна, но подобна кола задължително трябва да бъде автоматик - при последваща продажба бихте срещнали проблеми с ръчката.

Най-големият проблем на Edge? Той е най-вече психологически и е свързан с цената, която е около 90 хил. за битурбо дизела с 210 к.с и топ изпълнението Sport. За малко под 85 може да вземете 180-конния мотор със същото ниво на изпълнение. Просто има хора живеещи със стари убеждения и проблемите на някой от отминалите модели на марката, което е доста грешно. Edge е кола, която трябва да се пробва. Другият проблем може би ще е също свързан с цената и идващите с нея 4 цилиндъра. Просто в нашата страна много хора биха предпочели 3-4-5-литрови SUV-та втора ръка, за малко по-малко пари, отколкото нов Ford за 80-ина.

Истината обаче, е че Edge е най-комфортният Ford който някога сме карали, който идва с целия съвременен Pre-Collision-Warning-Lane-Keeping-Adaptive-LED-Keyless-и-така-нататък набор от системи и който предлага най-качественият и просторен интериор, не само за Ford. И с готин дизайн, особено ако го изберете в супер отличаващия го златисто-жълт Canyon Ridge. Edge определено успя да ни изненада доста положително.

Конкуренцията? В материала сме поместили също Audi Q7 и Hyundai SantaFe, както и LR Disco Sport, просто за да добиете представа за размерите на Edge спрямо тях. Не казваме, че тези коли са преки конкуренти, Q7 разбира се е позиционирано по-високо от Ford-a (цената му започва от 120 хил.), но тъй като самите Ford го споменават в пресрелийза, решихме да му намерим място. LR Disco Sport пък започва от 68 хил., но само с предно и 150 коня, а версията му със 180 к.с. и 4x4 стартира от 77, точно от колкото започва и SantaFe с 2,2-литров дизел и 200 к.с. SUV пазарът е доста разнообразен, а това са само няколко от алтернативите, при това доста различни. И в този ред на мисли, Skoda Kodiaq също е просторен вариант за по-малко пари. Кикнете на нея за галерията.

Текст и фотография: Иван Монев

Първородната Godzilla!