BMW R 1150 GS във вид на силно „шведско кафе“. Галерия и инфо

  • Галерия от 10 снимки. Галерия от 10 снимки.

16 Mar 2017

Базиран на утвърденото ендуро, този мотор е дело на шведското ателие Unique Custom Cycles и по-специално на човек на име Рона Норен. Байк, който той прави за себе си, в доста неподходящ момент. Когато започва работата по това BMW R 1150 GS, Рона работи паралелно по два други мотора за клиенти, като междувременно ремонтира и камиона с който трябва да закара мотори на фестивала “Glemseck 101”.

Рона обаче не е от хората, които се мотаят. „Някои от приятелите му вярват в неговия мистичен 48-часов работен ден,“ казва за него Ола Стенгьорд, близък на Норен. Гаджето му пък казва „Докато той прави нещо и не седи на едно място, аз съм спокойна“. Рона започва байка едва месец и половина преди “Glemseck 101”.

Намира ударено BMW R 1150 GS и решава да направи изцяло нова рама за него от хром-молибденови тръби. Рама, която да приеме задното Paralever окачване (единичното рамо с кардан на BMW), но при която да отпадне сложната Telelever схема отпред. „Реших да направя рама, която да работи добре както при един кафе рейсър, така и при скрамблър мотор и мотоциклет от типа на GS,“ казва той.

Идеята? Идеята е, че тази новоразработена конструкция влиза в китовия каталог на Unique Custom Cycles зада послужи за база на най-различни проекти. За конкретния Рона взима предницата от BMW R nineT, но скъсява вилката. Тройниците са оригиналните, както и калника, а колелата със спици идват от Morad, 17-инчово отпред и 16 отзад. От nineT е взет и задния шок.

Алуминиевите елементи са произведение на изкуството, ръчно изработени от самия г-н Норен. Резервоарът и опашката са оформени от 2-милиметоров лист от лекия метал, като Рона разполага с всички необходими инструменти за фабрикуването на подобни работи. Тази част от работата е негова страст и майсторството личи от всеки квадратен милиметър. Помните ли изумителното BMW R5 Hommage? Металът по него е дело именно на Unique Custom Cycles.

Горната корона на вилката е модифицирана за да приеме дръжките, уредът е от Motogadget, контролите при краката са от BMW R 1100 RS, a тези горе от Tolle Engineering, компания основана от брата близнак на Рона, който се казва Бени. Направената от Рона 2-в-1 изпускателна система с накрайник Spark и K&N филтрите допълват вида и мощността на това яко BMW R 1150 GS, което UCC решават да оставят с небоядисани ‘brushed’ алуминиеви елементи и прахово покрити с черно всички останали части. Страхотен байк.

След като разгледате десетте снимки, кликнете на вече това вече споменато BMW R5 Hommage, една от звездите във Вила д'Есте през 2016-та, също проект на шведите.

Първородната Godzilla!