Непрактичнатa Серия 3 или по-удобната 4-ка? Карахме BMW 435d xDrive Gran Coupe за да разберем. Галерия и видео


20 Mar 2017

Какво представлява Серия 4 Gran Coupe? Ами, реално e 4-врата версия на 4-ката, която пък се явява двуврата купе версия на Серия 3. Междуосието на трите коли е едно и също, а Серия 4 Gran Coupe е точно толкова дълго, 4638 мм, колкото и нормалната 4-ка купе, но при GC разполагате с още две врати. Тоест, може да приемете тестовата кола или като малко по-непрактична Серия 3 или като малко по-практична Серия 4. Това говорят фактите.

А субективизмът казва, че това е може би най-красивото BMW от гамата в момента, особено когато е боядисано с един от специалните цветове на немците, какъвто е случаят с тестовото 435d. Цветът се казва Frozen Bronze и струва, седнете, 6574 лв. с ДДС (сума от която спестяваме 117 лв. във видеото, но това не е от значение). Тоест, тази кола носи по капаците си едно BMW 330d от 2003 година, но на фона на крайната цена на тестовата кола от 158 964 лв. не изглежда чак толкова много. Въпреки, че си е бая за кофа боя.

Frozen Bronze отива страшно на тези линии. Стартовата цена на 435d xDrive CG е малко над 111 хил., като за тези допълнителни близо 50 бона получавате - освен „замръзналия бронз“ -, още M Sport пакет с ел. спортни седалки, автоматичен климатик, адаптивно М окачване, 19-ки, хедъп дисплей (много добър), LED фарове (мноого добри), навигация Professional, Harman Kardon стерео (доста приятно) и доста як Individual интериор, плюс още 20-ина позиции с цифрички с лева срещу тях. С други думи, колата е нафукана с всички екстри, които някога ще ви потрябват и разгледана така, 50-те хил. отгоре не изглеждат чак толкова много. Реално, близо 40, ако изберете обикновен цвят...

Но, към същността на модела и как се усеща пространствено. Истината е, че отпред някои могат да я намерят за малко клаустрофобична в сравнение със Серия 3, заради по-ниския таван и по-скосеното предно стъкло. Пространството обаче е достатъчно и на втория ред, стига да не се извисявате на повече от 1,8 метра над земята, което между впрочем, важи и за шофьора и пътника до него. Но, красивата купеобразна форма иска жертви, а като споменахме отново тройката, е добре да кажем също, че надценката за тези по-така GC форми спрямо F30 e от порядъка на 6k в полза на нормалния седан. Или горе-долу колкото струва Frozen Bronze-а. Липсата на рамки на стъклата също е доста яка и прави „четворката“ по-специална.

Като пътно поведение не може да очаквате нещо различно от Серия 3 (която е с около 70 кг по-лека и 14 мм по-къса), а тази 3-литрова версия на редовия шестак е най-сладката възможна за модела: 313 к.с., 630 Нм и ускорение от 0-100 за 4,8 секунди. Просто не ви трябва повече, а средният разход при натоварена с четири човека кола, пълен багажник и магистрално каране, излезе на 7 на сто, което е повече от добре. Комбиниран с xDrive и 8-степенния ZF просто няма какво повече да се иска от задвижването. Това е върховата дизелова модификация, а топ бензина е 440i с... 3-литров мотор, 326 к.с. и 0,2 сек по-бавно ускорение до сто.

Багажникът? Губите 35 литра в сравнение с този на Серия 3, обемът му е 445 литра, и честно казано не е особено достатъчен за четирима човека. Но все пак разликата не е чак толкова голяма, а ако търсите обем и гооооре долу подобни (но по-подути форми), Серия 3 GT гълта 520 литра, а междуосието е с 11 см по-дълго, тоест и вътре ще се ширите. И ще дадете абсолютно същите пари: 335d xDrive GT започва от 112. Но не изглежда толкова яко, това е положението.

Заключението? Скъпо BMW при което и опциите идват на своята цена, но и най-добре изглеждащото от гамата. По-практично от нормалното Серия 4 и незначително по-неудобно от Серия 3. А най-мощното изпълнение на трилитровия дизел е чисто блаженство. След като разгледате галерията и гледате видеото ни, кликнете на тази F30-ка във версия 340i, която сравняваме с... M4. Условно разбира се.

Текст и фотография: Иван Монев

Сбогом V10!