WiMoto Suzuki GS550E, което се управлява като GSX-R. Галерия и инфо

  • Галерия от 12 снимки. Галерия от 12 снимки.

03 Apr 2017

„Ние правим изложбени мотори за пътя“ казва холандецът Вилдо Велдкамп, завеждащият WiMoto. „Това е нашето мото и наистина вярваме в него. За нас един мотоциклет не само трябва да изглежда добре, но и да се кара така“. Имаме доверие на Вилдо, тъй като човекът е завършил индустриален дизайн и инженерство, а още по време на следването си е направил ново шаси на състезателния мотор на университета.

Проектът започва от взет евтино 1979 Suzuki GS550E, който самия клиент започва да съблича. Скоро обаче талантът на човека се изчерпва и той решава да предаде щафетата на WiMoto. „Имаше пари, но не бе сигурен, че иска да ги вложи в този мотор,“ казва Вилдо. „Клиентът не беше убеден, че GS550E може да послужи за база на нещо различно. Ние се заехме със задачата да го опровергаем“.

Вилдо проектира почти всичко в дигитален вид в CAD. Предното окачване е уникално. „Клиентът искаше нещо специално, затова решихме да му направим уникална предница“. Тя е изработена от хром-молибденови тръби, както и задната секция, а в двата края работят амортисьори Wilbers. Останалите елементи по предницата са CNC фрезовани, кормилото също е изработка на WiMoto, а окабеляването е вътрешно с елементи от каталога на Motogadget.

Холандецът иска големи колела и си ги ви взима от кросарката Kawasaki KXF450, 21 инча отпред и 19 отзад, а резервоарът сваля от Harley. Изпускателната система създава от неръждаема стомана, докато двигателят получава просто детайлно обслужване. „Реших да направя най-добрия тунинг – да сваля масата,“ казва Вилдо. „Разтоварих 55 килограма от оригиналния мотор, което оказва голяма разлика в управлението на байка. Сега тежи 160 кг при 50 к.с.“

Другият сериозен плюс на мотора е къстъм окачването, което е „стабилно като скала“. Майсторът казва, че „можеш да летиш с това нещо“. Вилдо добавя „Моторът изглежда невъзможен за каране и супер некомфортен, но когато се качи човек остава изненадан. Много съм доволен от крайния резултат, както и клиента, който вече има GS500E управляващ се, като GSX-R!“

А както знаем GSX-R, освен спортен мотоциклет, е достатъчно удачен и за обикаляне на... планетата ни. Кликнете на този ухилен човечец и неговия Gixxer. Това е Брус Смарт, който навъртя 120 хил. км за 442 дни с 1000-кубиковата пистарка. Защо не?

Първородната Godzilla!