1980 BMW R 100 RT изпипано до съвършенство от човек, който има още 10 BMW-та, но няма кола


18 May 2017

„Харесвам BMW-тата“, казва Марк, „но RT-то седи в дъното на листата, затова не ми беше жал да го разглобя. Купих мотора оттук, като годината бе важна, защото тези по-ранни версии имат готина алуминиева кутия за въздушния филтър, в която исках да скрия акумулатора“.

Обърната Showa с настройки вима от Suzuki GSX-R 600, като тройниците изработва сам, в най-горния интегрира супер семплия комбиниран уред от Motogadget. Аналогово-електронната джаджа се вписва прекрасно в цялата концепция. От Suz-ито взима и радиалните апарати Brembo, а колелата със спици са си BMW от съответния период. Предницата е завършена с компактен фар и огънат на ръка от парче алуминий калник.

Вниманието към детайла на Марк почти може да се категоризира, като болестно състояние. „Тук няма нито един стърчащ болт, всички са толкова дълги, колкото трябва...“ Серийният обемист резервоар е заменен с по-елегантен съд от R 50/5, а за нещата, които продължават след него Марк изработва допълнителна рама. На нея поставя новата седалка и оформеното на ръка от алуминий бомбе. Там е интегрирана LED лентата със стоп диодите и мигачите.

„Най-много време ми отне да изпипам линиите на мотоциклета. Ако загледате други стари BMW-та отзад, левият амортисьор седи под лек ъгъл или е изместен от центъра. Поработих здраво за да изправя нещата и да постигна перфектна симетрия“. Кутията на въздушния филтър Марк запълва с литиево-полимерната батерия, а за дишането на двигателя поставя конусовидни елементи.

Що се отнася до окабеляването, педантичният южноафриканец казва, че го е направил за пръв път. „Наложи се да почета доста и да направя доста сериозно проучване, преди да започна“. Споменахме, че оборотомерът е Motogadget, от същите са взети бутоните, мигачите, ръкохватките, огледалцата и системата за безключово палене. Марк дори зашил електронния приемник в дясната си ръкавица – едно махане на правилното място и моторът вече е на контакт.

Цветовата схема? Лесно решение, като се има предвид любовта на Марк към BMW. Бяла основа и надлъжна лента в цветовете на BMW Motorsport, която заобикаля капачаката на резервоара, който пък е завършен с елегантен черен пинстрайпинг. Проектът е отнел около година, а малко след това Марк приключва работата и по своя R 80 G/S (накрая на галерията). Какво следва? „Сърбят ме ръцете да направя нещо с R nineT“ казва той. А ние сме супер любопитни как точно ще ги почеше.

Разгледайте галерията, след което може да кликенте на този R 100, който също носи лентите на BMW Motorsport и е интересна база за сранение с работата на Марк.

Фенове сме! A вие?