Това е единственото шосейно BMW M1 Procar в света

  • Галерия с 20 снимки. Галерия с 20 снимки.
  • Голямото задно крило е допълнителна добавка Голямото задно крило е допълнителна добавка
  • Кожен интериор в стила на 80-те, което не е странно, като се има предвид, че колата е от 80-те Кожен интериор в стила на 80-те, което не е странно, като се има предвид, че колата е от 80-те
  • Да, багажник зад двигателя. Да, багажник зад двигателя.
  • Този отпред е практически неизползваем Този отпред е практически неизползваем
  • Редови шестак, възстановен и подсилен от VAC Motorsport Редови шестак, възстановен и подсилен от VAC Motorsport
  • 19-инчовите търкала също не са оригинални - вместо петте стандартни болта използват закрепване като в моторните спортове 19-инчовите търкала също не са оригинални - вместо петте стандартни болта използват закрепване като в моторните спортове
  • Обърнете внимание на схемата на скоростния лост Обърнете внимание на схемата на скоростния лост
  • Подсилени спирачки Brembo от нашия век в кола от 80-те. Вдъхва сигурност Подсилени спирачки Brembo от нашия век в кола от 80-те. Вдъхва сигурност

19 Aug 2017

И преди сме разказвали историята на BMW M1 Procar (цък тук), но този път поводът е Конкурсът за елегантност в Пебъл Бийч и колата определено си струва. Между 1978 и 1981 г. BMW произвежда едва 453 броя от фантастичното M1, което превръща суперколата в един от най-редките баварци. Състезателната версия M1 Procar е още по-трудна за откриване, защото от нея са произведени само 40 екземпляра. И от тези 40, само един има регистрационен номер и разрешение да се движи по обществената пътна мрежа. Точно този екземпляр се кипри в нашата галерия. Машината в момента е изложена в Монтерей за Седмицата на скоростта.

Както ще разберете, ако последвате линка в началото на този текст (ето го още веднъж тук), BMW произвежда 40 броя M1 Procar, за да ги използва в реален пистов шампионат. Шаси 32, за което разказваме тук, е поддържаща кола, т.е. то никога не е участвало в състезанията. Когато през 1980 г. шампионатът на Procar се разпада, BMW заменя състезателните части на този конкретен автомобил с такива, позволяващи всекидневна употреба, и го продава.

Колата попада в ръцете на състезателя Брус Канепа В Щатите, който добавя огромното задно крило, 17-инчовите колела BBS с централно поставяне и нови спирачки Brembo. Оригиналният шестак е възстановен от VAC Motorsport, които добавят електронни инжектори и увеличават мощността му до 414 к.с. и въртящия момент до 484 Нм. Механичната скоростна кутия на ZF е с пет степени, като първа е към пилота, втора – напред и т.н. (виж галерията).

Колата не се продава, но на изложението ще може да се разгледа от всички посетители, като ще бъде организирана и виртуална обиколка на писта, каквото и да значи това.

Първородната Godzilla!