Suzuki готви нов байк с турбина. Машината вероятно ще е 600-кубикова, но с въртящ момент на хилядарка
Скиците, който виждате са дело на Suzuki и са предназначени за патентното бюро, така че реализацията на турбо мотора вече е само въпрос на време. Японците показаха за пръв път намеренията си през 2013-та на изложението в Токио, където разкриха концептуалния Suzuki Recursion, байкът на снимките. Той се задвижва от „паралелен“ двуцилиндров двигател с обем 588 куб. см с един вал, турбина и кулер под седалката. Показателите му са сравнително скромни, 100 к.с. и 100 Нм, но това бе само загатване от страна на Suzuki.
Дойде 2015-та и марката показа друга концептуална разработка на двигател с турбо пълнене. Машината се казваше XE7 и този път бе с два вала, кулерът бе качен над главата, а официални данни за показателите така и не бяха разпространени.
Скиците? От тях могат да се заключат няколко неща. Патентованата концепция прилича на Recursion, но за разлика от прототипа от 2013-та, серийната машина няма да е с алуминиева рамка, а със стоманена. Това дава по-голяма свобода на инженерите за прокарване на допълнителните тръби свързани с турбинирането. Еднораменното окчаване отзад е запазено, а заводският мотоциклет най-вероятно ще има и пасажерска седалка.
Показателите? Няма нищо разгласено, но двигателят вероятно ще е с обем от около 600 кубика, двувалов, като мощността е трудна за порогнозиране - различните настройки на турбината предполагат широк диапазон от възможности. Един от патентите пък загатва за 5-степенна скоростна кутия, която явно ще е достатъчна поради по-високия въртящ момент.
Кога ще видим машината? Много е вероятно това да се сучи през октомври на салона в Токио. Чакаме го с нетърпение.