Zagato Iso Rivolta се превръща в серийна кола. Gran Turismo концепцията ще се продава и ще вдига 365 км/ч


31 Oct 2017

Случвало ли ви се е да се влюбите в компютърна игра? Не може да не сте се събуждали в 3 през нощта, за да доцъкате някоя мисия на Need for Speed или пък да направите „само още един“ мач на FIFA-та. А може би сте се влюбвали и в някоя от мацките в Larry и ви се е искало да оживее?

Може би си спомняте как през 2008 година на бял свят излезе един много интересен прототип - GT by Citroen. Истината е, че този красавец беше реална версия на автомобил, създаден специално за култовата автомобилна игра Gran Turismo.

Е, тази година се случи нещо подобно, по време на автомобилното изложение в Токио италианското дизайнерско студио Zagato показа на живо едно истинско автомобилно явление, наречено Iso Rivolta Vision Gran Turismo. Истината е, че името Iso Rivolta се появява още през 60-те години. Тогава то принадлежи на спортно купе, притежаващо фантастичен дизайн от Bertone и 5,4-литров V8 двигател от General Motors (от Corvette, ако трябва да сме точни).

Що се отнася до проекта на Zagato, както винаги, той се отличава от всичко останало. По принцип италианското студио има афинитет към марки като Aston Martin, но и при работата им по Iso Rivolta определено се е получило нещо различно и модерно. Предницата дава силна заявка за авангардна естетика – нещо характерно за Zagato. Острите линии на предния капак преливат в нисък нос и тънки, извити предни светлини. Отворът за въздух, който се подава от предния капак, пък изглежда като явна препратка към класическия Iso Grifo. Извитото предно стъкло напомня на истинска пилотска кабина, в която водачът ще има перфектен поглед пред себе си, докато „лети“ по пътищата. Особено як акцент е огромният ауспух отзад. Без съмнение се е получило особено сексапилно „дупе“.

По време на автомобилното изложение в Токио от Zagato изразиха желание един ден този модел да бъде произвеждан за клиенти и, къде случайно, къде – не, стана ясно, че Iso Rivolta Vision Gran Turismo ще бъде направен в 3 до 5 бройки. 

Задвижването? Близо 50 години след оригинала той отново залага на двигател от Corvette, но този път е 6,2-литров V8 и е модифициран от Callaway. Той разполага с 997 к.с. и 10-степенна автоматична трансмисия, която предава въртящия момент към задните колела. Масата е 1129 кг, а купето ще може да ускорява до 100 км/ч за 2,7 секунди. Максималната скорост впечатлява със своите 365 км/ч. Супер, чакаме да видим и серийното изпълнение.

Текст: Александър Славов, фотография: motortrend.com

Най-технологичният модел на марката?