8 грешки при планинско колоездене нощем
Попаднахме на много готино видео от GMBN.com (Global Mountain Bike Network), засягащо любителите на нощното каране. Става въпрос предимно за тези, които осветяват планината, но някои от съветите могат да са полезни и за каране в града. Във всеки случай нощното планинско колоездене превръща дори най-познатите ви пътеки в напълно различно изживяване и може да е доста по-опасно от това през деня, така че бъдете внимателни.
Ето го самото видео и осемте най-често допускани грешки при нощно каране в текста под него:
Каране в полусветлата част от денонощието. Избягвайте го, очите ви не могат да се приспособят и никой фар/челник няма да ви помогне. Просто изчакайте двайсетина минути и тогава потегляйте.
Каране без компания. През нощта дърветата, корените и калта изникват като от нищото. Не е разумно да сте в планината сами, дори и да познавате терена отлично.
Не карайте по непознати маршрути. Никога не пробвайте нова пътека или дори нова линия за минаване на позната пътека през нощта. Първо я минете поне няколко пъти по светло, преди да я атакувате по тъмно.
Осветявайте, ако ще скачате. Първо – ако не умеете да скачате с колелото по светло, определено не го опитвайте по тъмно. Ако можете да скачате, все пак се подсигурете – нека някой от компанията да осветява зоната на приземяване, защото във въздуха собственият ви фар става напълно ненужен.
Не заслепявайте останалите. Очите се нуждаят от много време, за да се адаптират към каране в тъмното и 200 лумена право в тях не улесняват нещата. Гледайте си в краката, като говорите с останалите, ако сте с челник.
Насочете светлините в правилната посока. Не трябва да са непосредствено пред колелото, но не и да осветяват небето – ориентирайте се къде попада погледа ви и ги насочете натам.
Сенките. Мда, ако карате много близо зад някого, му пречите, защото вижда собствената си сянка, създадена от вашите светлини. Отстъпете назад, така ще имате и повече време, за да забележите корени, камъни и други препятствия.
Батериите (това е от нас в DizzyRiders.bg). Не само на телефоните, но и на светлините. Трябва да са добре заредени. Ако планирате по-дълъг преход, трябва да се подсигурите с резервни батерии и външна такава за телефона.