Пет години след i3 BMW е готов с новия си изцяло електрически iX3


25 Apr 2018

Започва се! Ако до днес бяхме свикнали, че електромобилите са запазена територия за едва няколко компании, то в близките три години ще видим истинско нашествие от буквално всеки значим производител. BMW определено е един от тях и за първи път от представянето на i3 през 2013 баварската компания показва изцяло електрически модел, готов за серийно производство. Да, последното е вярно, защото концептуалният iX3 не е нищо друго, а предсерийна версия на производствената кола.

Електромобилът ще се произвежда и продава още догодина и използва платформата на третото поколение X3, което беше представено миналото лято. Без двигател, изгарящ фосили на динозаври, колата е доста променена - вентилационните отвори са изчезнали, а предната решетка е запазена единствено поради исторически симпатии. Т.е. да познаваме, че става въпрос за BMW. Зад нея ще намерите електромотор с 270 к.с. - малко повече от мощността на xDrive30i и xDrive30d, но по-малко от тази на M40i. Батерията е с капацитет от 70 кВтч и е достатъчна за пробег от 400 км по новия доста по-близък до реалността цикъл WLTP (Worldwide Harmonised Light-Vehicle Test Procedure). И което е по-важното, зарядното на борда позволява батерията да се зарежда от 150-киловатови зарядни станции. Доста мощни, с други думи. Това ще е един от най-важните показатели за електромобилите в близките години, защото и днес в градовете дори у нас има немалко бързи зарядни, но много електромобили просто не могат да се възползват от тях с мижавите си бордови зарядни. По този начин с iX3 ще се нуждаете от едва 30-минутна почивка на магистралата, за да заредите за нови 400 км.

Електрическата система в iX3 е петото поколение, разработено от BMW, което прави интеграцията на електромотор, трансмисия и контролен модул много по-леко и ефективно. Компанията много се гордее, че не използва редки метали, за чието добиване често се разчита на детски или нископлатен труд в Африка.

Остава да ни кажете дали новият iX3 е BMW-то, за което сте мечтали или все още предпочитате силата на добрия стар двигател с вътрешно горене!?

 

Фенове сме! A вие?