Забравете за Chiron, тук е новото Divo - най-скъпата серийна кола на планетата и първото Bugatti за завои

  • 8 секунди по-бърз от Chiron на писта 8 секунди по-бърз от Chiron на писта
  • 3D задни светлини с аеро ефект 3D задни светлини с аеро ефект
  • Изцяло нова аеродинамика, карбонови джанти, които тежат с 35 кг по-малко от двата чифта на Chiron Изцяло нова аеродинамика, карбонови джанти, които тежат с 35 кг по-малко от двата чифта на Chiron
  • Син интериор, но всеки от 40-те екземпляра ще е в различен цвят Син интериор, но всеки от 40-те екземпляра ще е в различен цвят
  • Vive la France, Vive la liberté Vive la France, Vive la liberté
  • Само на нас ли ни се струва, или седалката на водача е по-яка? Само на нас ли ни се струва, или седалката на водача е по-яка?
  • Любимият детайл от Divo. Така трябва да изглеждат колите през XXI век Любимият детайл от Divo. Така трябва да изглеждат колите през XXI век
  • Аеродинамика до най-малкия детайл. Браво, Bugatti! Аеродинамика до най-малкия детайл. Браво, Bugatti!

25 Aug 2018

Bugatti очаквано открадна шоуто в Пебъл Бийч с представянето на новия си хипермодел Divo. Кръстен е на френския пилот Албер Диво, спечелил Тарга Флорио през 20-те години на миналия век с Bugatti.

Споровете дали Divo е изцяло нова кола или е просто супер претрупана версия на Chiron вероятно тепърва ще се разгарят, но е факт, че задвижващата система е идентична - 8-литров W16 с 1500 к.с. Макар да не е по-мощен, Divo е много по-бърз на писта и приятен за управление, благодарение на подобрената аеродинамика и финия тунинг на окачването и шасито. “Divo е направен за завои”, категоричен е босът на Bugatti Щефан Винкелман, докато обяснява по-директното управление с волана.

Външността очевидно е съвсем нов прочит на темата Chiron. Вертикалните фарове са различни, а допълнителните отвори за охлаждане на двигателя, трансмисията и спирачките са буквално навсякъде.

Новите 3D задни светлини са нещо невиждано в серийното автомобилостроене и моментално се превърнаха в любимия ни детайл. Освен начина, по който изглеждат, подобряват и аеродинамиката.

Търсите си достъпен Chiron? Тук има един за 370 евро!

Цветовете на първия екземпляр са Titanium Liquid Silver и Divo Racing Blue - още един нов прочит на характерното за марката двуцветно решение. Само боята и лаковото покритие вероятно струват колкото добре оборудвана спортна кола, подсказват запознати.

Задният спойлер е с 23% по-широк от този на Chiron и ще служи също за аеро спирачка. Дифузьорът е изцяло нова разработка, само той добавя 90 кг повече притискане на задния мост спрямо Chiron.

Максималната скорост е свалена с 40 км/ч на 380 км/ч, но тази в завой ще е по-висока, отколкото при Chiron, като е възможно странично натоварване от 1,6 g. Карбоновите колела пестят 35 кг от общата маса на колата. В името на олекотяването се е наложило да бъдат изхвърлени доста от шумозаглушаващите материали от стандартния Chiron, което означава, че Divo ще звучи по-брутално.

Първият Chiron пристигна в България!

Колко по-бърз ще е Divo? На състезателната конфигурация на пистата “Нардо” новият модел сваля 8 секунди от времето на Chiron.

Както можеше да се очаква, всеки от 40-те предвидени за производство екземпляра отдавна са разпродадени, а цената от 5 млн. евро за брой превръща колата, поне според Bugatti, в най-скъпата серийна машина на планетата в момента.

Не харесвате VW Group? Спокойно, в гаража на Mercedes също има нещо за вас:

 

Много практичен и интересен!