Suzuki GSX-R 1000 Katana е доста особен мотор. Полу-нейкед със 148 коня и препратки към оригинала от 81-ва


03 Oct 2018

Доста странен. Толкова, че още не можем да решим дали ни харесва или не, като за финалната ни преценка трябва да го видим на живо. Факт е обаче, че Katana е едно от най-яките имена поставяно на каквото и да е, а дизайнът на новото Suzuki GSX-R 1000, е силна интерпретация на формите на първообраза.

Вижте фара: LED елементи в квадратен корпус, супер еклектика, която работи. Също готин елемент и отношение е шрифтът на резервоара, който е на 37 години, а самите чупки в предницата са явни препратки към 1981 Suzuki GSX1100S Katana. Задницата е доста специфична: калникът „излиза“ от рамото на окачването, което Suzuki правят за пръв път, а всички показания на байка излизат на LCD дисплей.

По отношение на техниката, моторът е категорично модерен. Двигателят е 999-кубиков с мощност 148 к.с. при 10 000 об/мин, и 108 Нм при 9500 об/мин. Тракшън контролът се регулира в три позиции, съединителят е ‘slipper clutch’, има и ABS, а спирачките са радиални Brembo с 310-милиметрови ротори. Вилката е обърната 43-милиметрова YKB с всякакви настройки, а самата рама на байка е алуминиева. Моторът тежи 215 кг, като единствен недостатък „на хартия“ виждаме обема на резервоара, който е едва 12 литра.

Харесва ли ви новата Katana?

 

 

Фенове сме! A вие?