Koenigsegg пуска Regera без абсолютно никакво покритие върху карбона


06 Dec 2018

Изцяло карбоновите коли не са нещо ново от времето на McLaren F1, но постепенно подсилените с въглеродни влакна полимери се превърнаха в най-предпочитания материал за изработката на суперколи. Включително от Koenigsegg, който ги използва от първия си модел. Съответно да имаш Koenigsegg от карбон изобщо не е рядкост, защото всички коли на шведската компания са изработени от високотехнологичните нишки. Това води до недоволство от страна на собствениците, които искат да получат нещо уникално, нещо, което останалите платежоспособни клиенти на малката фирма от Швеция, не са се сетили да искат.

И тук в историята ни се появява Regera с нейния “съблечен” карбон. Кристиан фон Кьонигсег потвърждава, че върху въглеродните влакна на версията Naked от снимките няма нищо - няма боя, няма лак, няма защитен слой от какъвто и да е материал - дори епоксидната смола, с която се покрива карбонът обичайно, е спестена. Резултатът е съвършено видима студена на допир повърхност, постигната единствено с ръчно полиране, при това много внимателно, за да не бъдат оставени драскотини по влакната от въглерод. Компанията е тествала незащитените елементи в продължение на няколко години в студ и пек, за да бъде сигурна, че може да приложи технологията върху цял автомобил. Всъщност така оставената гола конструкция е по-неподатлива на драскотини от камъчета, които обикновено се отразяват на лаковото покритие. Освен това нека не пренебрегваме спестената маса - липсата на боя и други покрития сваля 20 кг от теглото на Regera. Nice, а!?

Краш тест на космическата Regera!

 

 

Сбогом V10!