Mugen Shinden Hachi е новият електрически супер мотор за TT на Джон Макгинес


27 Mar 2019

Осмото издание на Mugen Shinden - ‘Hachi’ значи осем на японски – е още по-високотехнологично. Моторът е с една идея по-мощен от миналогодишната машина, която пък бе със същите показатели на ел. мотора, като байкът от 2017-та. Точната мощност обаче най-вероятно е тайна, защото според някои, японците дават сходни параметри с тези на машините от 2018-та и 2019-та.

Mugen Shinden Hachi се задвижва от 3-фазен безчетков мотор с маслено охлаждане, който генерира 120 кВт или 161 к.с. и 210 Нм. Той се захранва от литиево-йонна батерия от ламиниран тип, с напрежение от „над“ 370 волта.

Друго? Машините на Mugen винаги са били най-пазени по време на Tourist Trophy, по отношение на „шпионските очи“, тъй като се оказва, че електрическите мотоциклети на японците разполагат със свръх модерна техника.

Масата на байка е 245 кг. (с 3 по-малко от предходната), което не е хич малко, но е оптимално за това, което представлява машината. Mugen Shinden Hachi e олекотен навсякъде, където е било възможно. Рамата е изработена от армирана с въглеродни нишки пластмаса (CFRP), като дори коловете на вилката Showa са карбонови.

Какво да очакваме в тазгодишното TT? Ами, вероятно нов рекорд, който в момента възлиза на 196,06 км/ч средна скорост за обиколка на 60,7-километровото трасе. Той бе поставен от Майкъл Рутер в рамките на специално обособеното за електрически байкове състезание TT Zero.

Първородната Godzilla!