Това е най-мощното Volvo - 420-конното XC60 Polestar Engineered
Започваме да се объркваме. Бяхме разбрали, че Polestar се отделя в самостоятелна марка, която ще прави само електрически модели. Но сега Volvo ни прати информация за двата си най-нови модела, които носят означението Polestar Engineered. О-о-окей!
За какво става дума? За 420-конни варианти на плъгин хибридите XC60 T8 и V60 T8. Въпреки респектиращия брой коне под предния капак все така живее 2-литров четирицилиндров мотор - Volvo официално се отказа от всички по-големи двигатели и твърдо следва плана си за даунсайзинг. На бензиновия двигател му помага електромотор, благодарение на който общият въртящ момент достига 670 Нм.
XC60 T8 Polestar Engineered и V60 T8 Polestar Engineered ще се предлагат успоредно със съответните не-Polestar версии - те имат 13 к.с. и 33 Нм по-малко. Възможността за изминаване на около 30-40 км изцяло на ток е запазена.
Но промените не са само в скромните данни за промяна на мощността и въртящия момент. На двете коли са монтирани нови амортисьори Öhlins със системата Dual flow valve technology, обяснена във видеото тук. По същество тя позволява настройка на амортисьора - да бъде по-мек при ниски скорости и множество неравности, но да бъде достатъчно спортен при високи скорости.
Спирачките също са подсилени с 6-бутални апарати Brembo, решени в златиста боя. Златисти акценти има и в интериора, научихме от прес съобщението, макар Volvo да не предоставя снимки. Там се е наместил нов спортен волан, както и достатъчно количество напа и алуминий.
Когато преди няколко месеца Polestar Engineered се появи за S60, колата бе ограничена до 20 броя. Все още нямаме информация дали това е валидно за XC60 и V60 или те ще бъдат продавани свободно.