Ура, BMW запазва големия V12 в гамата си поне до 2023 г.
Mercedes-Benz официално обяви края на дванайсетцилиндровите версии за своята S-класа, AMG също спира да прави модела с дузина цилиндри S65. За щастие нуждаещите се от точно толкова на брой цилиндри клиенти винаги могат да се насочат към Мюнхен и по-точно към BMW M760Li. Добрата новина е, че баварците нямат намерение да спират производството. Поне не в близките четири години.
Това заявява пред TopGear.com Михаел Байер - ръководител на отдела за задвижващи системи. И допълва, че всъщност BMW може да се окаже печеливш от решението на AMG да спре 12-цилиндровите си модели - просто цялото търсене ще се пренасочи към по-малък брой играчи.
Решението на BMW е да запази V12 в гамата си поне до края на живота на актуалната Серия 7 - т.е. до 2023 г. Байер дори твърди, че е възможно 6,6-литровият битурбо V12 на баварците да успее да покрие екологичните изисквания, които ще бъдат валидни след 2023 г., т.е. да видим силно преработения чудовищен мотор и в следващата “седмѝца”, може би с хибридна помощ.
Всъщност, ако това се случи, има опасност големият V12 да спре да бъде най-мощният в гамата. Проблемът е в това, че за да отговаря на изискванията за замърсяване, гигантът се нуждае от ужасно много филтри и ограничители. На практика BMW в момента го ограничава до 585 к.с. (спрямо 610 до преди обновяването LCI), така че 4,4-литровият V8 буквално му диша във врата със своите 530 кончета.
Никаква връзка с темата, защото V12 на BMW събора рядко виждаме, но все пак не пропускайте видеото: