Всичко, което искате да знаете за новото BMW G21 - Серия 3 Туринг
Близо осем месеца след премиерата на седана и 32 години след първата “Тройка” комби BMW най-накрая показа новото комби на Серия 3. По-практичния (и по-елегантен модел, ако питате нас), носи означението G21. Новият Туринг е наследник на традиция, довела до появата на 1,7 млн. комбита от първия Е30 Туринг през 1987 до днес.
Като стана въпрос за числа, също както и седанът, комбито е по-широко (с 16 мм) и по-високо (с 8 мм) от предшественика си. Бъбреците за щастие на хейтърите са с умерен размер. Междуосието е пораснало с 41 мм, а равното натоварване на двете оси, характерно за BMW, е запазено. Като цяло предницата не може да се похвали с особени промени спрямо седана, но това е нормално. Готините изцяло диодни светлини са стандартни, опционално може да получите лазерни фарове.
В задната част няма нищо стряскащо и радикално. Повечето първи коментари дори определят колата като скучна. Може би най-яркият детайл са задните светлини, които ползват същия дизайн като при седана, но тук са изнесени встрани и по този начин изглеждат по-идейно. Задната врата се отваря автоматично още от стандартното ниво на оборудване. Под нея се крие 500-литров багажник, чийто обем се увеличава до 1510 литра при сгъване на задните седалки. Това е повече, отколкото в C-класа комби и сравнимо с обема на Volvo V60. Място няма да ви липсва.
При представянето си Серия 3 G21 ще се предлага с избор от седем задвижващи системи - три бензинови, три дизелови и впечатляващия плъгин хибрид 330e.
BMW 318d и 320d ще са базовите дизелови варианти. Те използват новото многостепенно турбо с променлива геометрия на турбината. 318d има 150 к.с. и 320 Нм, осигуряващи 8,8 секунди до 100 км/ч и 4,5 л/100 км (4,9 л/100 км с ръчката). 320d има 190 к.с. и 400 Нм. С 8-степенния автоматик тази версия достига 100 км/ч за 7,1 секунди, а с 6-степенната ръчка, която се предлага само за 318d и 320d, времето скача на 7,5 секунди. Разходът е съответно 4,6 л/100 км с автоматика с 8 степени или 4,8 л/100 км с механичната скоростна кутия. Върховият дизел е 3-литровият редови шестак в 330d с 265 к.с. и 580 Нм, който харчи 5,4 л/100 км и спринтира до 100 км/ч за 5,4 секунди.
Бензиновите красавци стартират с 320i и 330i, които използват един и същи 2-литров четирицилиндров мотор съответно със 184 и 258 к.с. и съответно 300 и 400 Нм. Първият харчи 5,8 л/100 км, а вторият - 6,3 л/100 км. Най-силното G21 носи означението M340i xDrive и получава 387 к.с. и 500 Нм. То се предлага само с xDrive и достига 100 км/ч за 4,5 секунди.
Вероятно най-доброто от два свята обаче е версията 330e. Тя използва двулитровия четирицилиндров бензинов мотор от 320i и 330i, който е подпомогнат от електромотор със 110 к.с. Общата системна мощност е 252 к.с., а въртящият момент - 420 Нм. За кратък момент от десет секунди плъгин хибридът предлага нещо, наречено XtraBoost, което осигурява цели 295 к.с. Благодарение на това спринтът до 100 км/ч се случва за 6,1 секунди. Ако батерията е пълна и карате внимателно, ще постигнете впечатляващ среден разход от 1,8 л/100 км. Поне за първите 100 км от пътуването си. Още по-хубаво е, че за градски пътувания до 63 км бензиновият двигател дори няма да се включва, а 330e Туринг ще използва енергия от своята 12-киловатчасова батерия.
Очевидно за тези 32 години след E30 Туринг, новото G21 е научило това-онова от предшествениците си…
Модел |
Мощност |
Въртящ момент |
Ускорение 0-100 км/ч |
Разход |
320i |
184 к.с. |
300 Нм |
7,6 сек |
5,8 л/100 км |
330i |
258 к.с. |
400 Нм |
5,9 сек |
6,3 л/100 км |
M340i |
387 к.с. |
500 Нм |
4,5 сек |
7,1 л/100 км |
318d |
150 к.с. |
320 Нм |
8,8 сек |
4,5 л/100 км |
320d |
190 к.с. |
400 Нм |
7,1 сек |
4,6 л/100 км |
330d |
265 к.с. |
580 Нм |
5,4 сек |
5,4 л/100 км |
330e |
252 к.с. |
420 Нм |
6,1 сек |
1,8 л/100 км |