Това е голямо: Daimler спира да разработва нови ДВГ, фокусира се върху електромоторите

  • Двигателят с вътрешно горене явно наистина е в залеза на живота си - за добро или лошо. Галерия с пет снимки Двигателят с вътрешно горене явно наистина е в залеза на живота си - за добро или лошо. Галерия с пет снимки
  • Пред вас е най-мощният четирицилиндров мотор в света - M139 Пред вас е най-мощният четирицилиндров мотор в света - M139
  • Засега тенденцията е до десетина години всички да се насочим към електрически коли. Ако нещо се промени, Daimler може и да промени решението си Засега тенденцията е до десетина години всички да се насочим към електрически коли. Ако нещо се промени, Daimler може и да промени решението си
  • EQC - първият разработен от нулата изцяло електрически Mercedes EQC - първият разработен от нулата изцяло електрически Mercedes
  • Интериорът на EQC Интериорът на EQC

20 Sep 2019

Звучи странно и неочаквано. Но е факт. Daimler, компанията, която носи името на Готлиб Даймлер, един от пионерите на двигателя с вътрешно горене, днес съобщи, че спира новите разработки по бензинови и дизелови двигатели. Производителят ще хвърли всички усилия върху електрическите си и хибридни модели. Daimler в момента представя новото си поколение редови 6-цилиндрови двигатели, които са супер модерни и представляват максималното, което може да се изстиска от двигателя с вътрешно горене, съобщава германският Auto Motor und Sport. Изданието цитира ръководителя на отдел “Разработки” Маркус Шефлер, според когото Mercedes-Benz няма планове за нови разработки при бензиновите и дизелови двигатели, но подчертава, че това не е окончателно решение.

Въпреки това гигантът ще продължи да подобрява актуалното поколение двигатели с вътрешно горене, но няма да отделя средства за скъпата и сложна разработка на нови поколения бензинови или дизелови мотори.

Като казваме, че Mercedes няма да разработва нови двигатели, това съвсем не означава, че компанията ще загуби позициите си в областта на мотора с вътрешно горене, поне в близките няколко години. На пазара от скоро са съвсем новите и наблъскани с модерни технологии мотори M139 (2-литров бензинов четирицилиндров с 421 к.с. за A45 AMG), M256 (3-литров редови бензинов шестак с 435 к.с. в S450) и OM656 (2,9-литров редови дизелов шестак, отново представен първо при S-клас W222). Да не забравяме и двулитровия OM 654 - четирицилиндровия дизел, представен през 2016 - за чиято разработка Daimler вложи 3 млрд. евро. Всеки от тези мотори ще бъде на върха на технологичната стълбичка в продължение на поне няколко години и няма да изглежда остарял до момента, в който електромобилите ще бъдат готови да поемат щафетата.

Mercedes-Benz вече представи първия си изцяло електрически модел от новата подмарка EQ - кросоувъра EQC. Той ще бъде последван от по-малкия EQB и луксозната лимузина EQS. Нейният прототип бе показан във Франкфурт.

Марката Smart пък е първата, която изцяло премина от двигатели с вътрешно горене към електрическо задвижване.

Лукс от Китай!