Новата Skoda Octavia е по-голяма, по-красива и по-практична. Вижте снимки + пълно инфо

  • 17 снимки с новата Octavia 17 снимки с новата Octavia

11 Nov 2019

Един от абсолютните фаворити на клиентите на нови автомобили в България си има чисто нова генерация. Когато това се случи, новината е доста важна – разбира се, говорим за Skoda Octavia четвърто поколение, ако не броите оригинала, произвеждан между 1959 и 1971 година. Модерният наследник е голям, изглежда добре, много практичен е и има всички технологии, от които в действителност имате нужда.

Новата Octavia се базира на Volkswagen Golf 8, но – поне визуално – двете нямат абсолютно нищо общо. Чешкият модел е 19 мм по-дълъг и 15 мм по-широк от своя предшественик като хечбек, а при комбито разликата е съответно 22 и 15 мм. Това, логично, има своя положителен резултат – багажникът е по-голям с 10 литра при хеча и 30 литра при комбито, а пространството за задните седалки е по-голямо с 5 мм.

Двигателите. Тук промяната не е толкова осезаема, колкото при външния вид и кабината. Базов мотор си остава 1-литровият TSI със 110 к.с. и 200 Нм момент, а над него стои 1.5 TSI със 150 к.с. и 250 Нм. Флагманът на бензиновите модели ще бъде 2.0 TSI със 190 к.с. и автоматична кутия. При дизелите засега ще има само 2-литрови TDI мотори с мощност от 116, 150 и 200 к.с. Налице ще бъде 6-степенна ръчка или 7-степенен DSG автоматик.

Може би голямата новина при задвижванията всъщност ще бъде плъг-ин версията на Octavia 4. Тя ще използва 1,4-литров бензинов мотор и електромотор за системна мощност от 204 к.с. и 350 Нм въртящ момент. На ток ще разполагате с 55 километра автономия - ако цифрите ви звучат познати, то не се лъжете, почти същите са и на Superb хибрид.

В зависимост от желанието на клиента, интериорът може да получи 10,25-инчов инструментен панел, както и дисплей на инфотейнмънт системата с размер до 10 инча. За радост, под този екран стои конзола с физически бутони, а не пропускайте да обърнете внимание и на скоростния лост – тоест, на бутона, който го заменя при автоматичните кутии.

Интересен е и воланът – подобен е на Mercedes-Benz S-Class от преди последния фейслифт и има само две големи спици. Чрез бутони в двете му страни можете да управлявате 14 функции.

Първо на пазара ще се появи комби версията, тъй като е по-търсената форма на Octavia и всъщност е най-добре продаващият се wagon в Европа в момента. Скоро след това ще видим и лифтбека, а догодина на ред са и RS и Scout моделите.

Първородната Godzilla!