Tunder Chaser: Harley-Davidson Softail Street Bob от Rough Crafts


28 Apr 2020

Rough Crafts е едно от любимите ни ателиета за къстъм мотори. Проектите на Уинстън Йеа са различни от всички останали, мрачни, но по много готин начин. Спомняме си първият официален байк на RC, още от ноември 2010-та, „апокалиптичният“ ‘Iron Guerilla’ базиран на Harley Sportster.

‘The Bomb Runner’ последва не след дълго, всъщност през 2012-та - бомбастично изглеждащ мотоциклет базиран на ‘Forty-Eight’. Дори си спомняме, че главният ни редактор, тогава работещ в BBC TopGear България, държеше снимки във висока резолюция в папката „Любими“.

Днес? Днес е 2020-та, казано по-общо. Което означава, че от първия проект на тайванското ателие минаха 10 години. Десет години. Леле. А този Harley-Davidson Softail Street Bob се казва ‘Тunder Caser’ и неофициално е юбилейният байк на Йеа.

„Щастлив съм, че клиентите ми ме подкрепят и са толкова лоялни“, казва Уинстън пред bikeexif.com. „Случаят с този проект бе прост: ‘Направи такъв мотор, какъвто би направил за себе си по повод 10-годишнината’“.

Йеа уточнява, че това е едновременно освобождаващо, но и задължаващо задание. „За тези десет години имаме 38 реализирани проекта, някой от тях по-винтидж ориентирани, други – по-насочени към динамиката“.

Решението: връщането назад към корените, към бобърите, но със силует, какъвто не са правили досега. С 18-ки джанти от двете страни, вирната опашка и висока генерация.

Стандартната конфигурация на Street Bob идва с 19-ка отпред и 16-ка отзад, които са сменени с 18-инчови Arlen Ness. Предното окачване е модифицирано, снижено е, горните тръби са сменени с черни на TopLineTubes, a ботушите - ‘Hot Leg’ на същата марка, като джантите.

Долният монтаж е доста интересен, с крепежи за два спирачни апарата и един диск и скрита ос. Всичките компоненти са на въпросната Arlen Ness, като задният шок също е подменен с Progressive Suspension.

Резервоарът е изпълнен в стила на Rough Crafts, но този път с малко по-обла форма. Изработен е от алуминий, докато „патешката опашка“ е от фибростъкло и може да се купи от онлайн магазина на Уинстън. И двата елемента приличат на направени от карбон, но всъщност са покрити със слой такъв, наподобяващ т.н. ‘forged carbon’. Ефектът е страхотен.

Що се отнася до частите около двигателя, смес от пробвани през годините елементи каталога на Rough Crafts и някой нови решения на Arlen Ness. Степенките са MS Pro, а дигиталният прибор е стокивият, обаче поставен на повдигачи дело на RC. С италиански произход са бутоните за управление Rebuffini, а LED светлините са изработени по поръчка на ателието от KOSO, като задните мигачи комбинират и стоп светлините в себе си.

Харесва ли ви 'Storm Chaser'? Споделете ни, след което може да кликнете на един от най-известните и впечатляващи проекти на Уинстън, този ‘Ballistic Trident, базиран на MV Agusta Brutale 800 RR .

 

Сбогом V10!