Bugatti показа маниакалния Bolide - 1850 к.с., ускорение до 400 км/ч за абсурдните 12 секунди...


28 Oct 2020

Bugatti вдигна покривалото от най-екстремната си и пистово ориентирана машина, правена някога. Хиперколата се казва просто Bolide е вече бе засечена по време на тестове. За разлика от всички останали Bugatti-та, това е напълно спартански оборудвано и лишето от каквито и да е глезотии пистово чудовище. Щефан Винкелман разказва, че Bolide включва само “четири колела, двигател, скоростна кутия, волан и – единствената екстра – две седалки”. На този фон не е чудно, че съотношението маса/мощност е 0,67 кг за к.с. За какво драматично олекотяване става дума: спирачните апарати тежат по 2,4 кг, джантите – 8,4 кг за задните и 7,4 кг – за предните колела.

 

Не само колата е олекотена брутално спрямо Chiron Divo, но чудовищният W16 е с увеличена мощност до 1850 к.с. (когато е заредено 110-октаново състезателно гориво) Въртящият момент също достига 1850 Нм. Брутални числа на фона на собствената маса от 1240 кг.

За да постигне подобна маса Bugatti използва титаниеви елементи, 3D принтирани титаниеви и карбонови компоненти, керамични спирачки и много карбон в каросерията и интериора. Теоретично колата би следвало да развива далеч над 500 км/ч, но докато Bugatti не демонстрира това на живо, Tuatara си остава неоспорим шампион.

Според компанията Bolide ускорява до 100 км/ч за 2,2 сек, до 200 км/ч за 4,4 сек, до 300 км/ч за (забележете!) 7,4 секунди и до 400 км/ч за абсурдните 12,1 секунди. И това не е всичко, инженерите на Bugatti твърдят, че след само 20 секунди от потеглянето Bolide би могъл да се движи с 500 км/ч. Компютърните изчисления показват, че Bolide може да завърти “Нюрбургринг” за 5:23,1 минути, което е доста близко до абсолютния рекорд на “Ринга”, постигнат от Porsche 919 Evo - 5:19,5 мин. Компютърните изчисления са нещо прекрасно, но възможно ли е Bolide да е толкова бърз на практика?!

Хипер Bugatti-то разчита на променяща се форма на каросерията, която подобрява аеродинамиката в реално време и при 320 км/ч стоварва тежест от 1800 кг на задния мост и 800 кг на предния. Окачването е допълнително подсилено, за да може да издържи натоварване от 3,5 тона - приблизително колкото два Chiron-а.

Все още не знаем дали Bugatti смята да произведе колата в някаква – макар и супер ограничена – серия, но реалните тестове на “Ринга” дават някакви надежди в тази насока.

 

Фенове сме! A вие?