Добри новини! Наследникът на Huayra също ще е с V12

  • Наследникът на Huayra вероятно ще има над 800 к.с. Наследникът на Huayra вероятно ще има над 800 к.с.
  • Хорацио Пагани иска да запази масата ниска - около 1300 кг Хорацио Пагани иска да запази масата ниска - около 1300 кг
  • Вероятно новата суперкола няма да има хибридно задвижване Вероятно новата суперкола няма да има хибридно задвижване

10 Sep 2021

Pagani потвърди, че наследникът на Huayra ще продължи да идва с V12 от Mercedes-AMG. Едва третият изцяло нов модел в славната история на италианската марка (след Zonda и Huayra) ще бъде готов през 2023 г., ще се задвижва от добре познатия 6-литров V12 на AMG и най-вероятно няма да включва каквото и да било хибридно задвижване. Звучи прекалено хубаво, за да повярваме! Информацията идва от самия Хорацио Пагани в интервю за TopGear.com.

Pagani по същество е единственият външен клиент на Mercedes за големия 6-литров V12 и на практика едно от последните места, където може да намерите да туптят дузина цилиндри от Щутгарт. 

Хорацио Пагани и колегите му са говорили лично с клиентите на Pagani, за да разберат каква искат да е следващата суперкола на марката, която засега носи означението C10. Както може да предположите, никой не е поискал електрическа или хибридна машина, всички са искали V12 и максимално олекотена техника. Говорим за около 1350 кг, с колкото може да се похвали Huayra BC.

Най-същественият проблем е как подобен двигател ще отговаря на еко изискванията в Европа. Pagani се надява на изключение от Европейската комисия, защото е бутиков производител с едва около 50 коли годишно, но засега никой не може да гарантира, че това ще се случи. Дори при най-лошия сценарий, Хорацио Пагани смята, че новата суперкола ще бъде способна да отговаря на изискванията за вредни емисии поне до 2026-2027. А след това!? След това Mercedes и AMG вероятно ще спрат да разработват каквито и да било нови бензинови мотори, така че Pagani или ще трябва да търси големи V12 мотори от друг производител, или да се предаде на масовата истерия по хибридизация и електрификация.

 

Всъщност Хорацио Пагани още преди години заговори за електрическо Pagani, като каза, че нито електромоторите, нито батериите са проблем сами по себе си – проблемът е масата. Просто електрическите суперколи като Rimac са прекалено тежки за високите стандарти, които Pagani е задал пред своите клиенти – огромен мотор и супер лека каросерия… 

Иначе посоката пред всички е ясна – Ferrari и McLaren отдавна влязоха в клуба на хибридите, Lamborghini също крачи натам, а Bugatti се ожени за Rimac, от което все още не е напълно ясно какво ще излезе. Дори Koenigsegg предлага хибриди. Остана само Pagani…