Сайнц донесе първа етапна победа на Audi от 1985 г.

  • Карлос Сайнц с хибридното Audi RS Q e-tron Карлос Сайнц с хибридното Audi RS Q e-tron
  • 14-кратният победител в Дакар Петерханзел е с огромно изоставане, но продължи според новите правила и сега е с 24 часа пасив 14-кратният победител в Дакар Петерханзел е с огромно изоставане, но продължи според новите правила и сега е с 24 часа пасив
  • Льоб имаше проблеми със скоростната кутия и изостава с 37 минути в генералното класиране Льоб имаше проблеми със скоростната кутия и изостава с 37 минути в генералното класиране
  • Насер Ал-Атия има комфортна преднина преди най-дългия етап утре Насер Ал-Атия има комфортна преднина преди най-дългия етап утре
  • Тоби Прайс сред дюните, които създадоха страхотни проблеми за мотористите Тоби Прайс сред дюните, които създадоха страхотни проблеми за мотористите
  • Kamaz този път взе ...само... двойна победа Kamaz този път взе ...само... двойна победа

04 Jan 2022

Третият етап от рали “Дакар” 2022 предложи трети различен победител и нова порция емоции за лидерите. Хибридното Audi RS Q e-tron, което се задвижва от електромотори, захранвани от 2-литров бензинов мотор, постигна първа етапна победа, благодарение на блестящото управление на Карлос Сайнц. Въпреки това 2-кратният рали шампион и 3-кратен победител в “Дакар” признава, че участието на Audi вече е основно, за да се трупа опит.

Германският екип няма нито една кола в топ 10. Сайнц изостава с над два часа от Ал-Атия и неговата Toyota. Катарецът днес бе улеснен от проблеми на Себастиен Льоб. Французинът получи повреда в скоростната кутия и остана само с две задвижващи колела, като завърши на над половин час от победителя. Льоб запазва второто място в генералното класиране, но на сериозните 37 минути от Ал-Атия. Това обаче е “Дакар” и нищо не е сигурно!

 

При моторите Хоаким Родригес спечели първи етапен успех, като изпревари Тоби Прайс и Мейсън Клайн (новобранец в надпреварата!) с KTM. Съндърланд запази водачеството в генералното класиране, но с едва 4 секунди пред Адриан ван Беверен.

 

При камионите нямаше особени изненади. Сотников и Каргинов заеха първите две позиции за Kamaz, а трети остана Янус ван Кастерен с Iveco. В генералното класиране Сотников (който вече има две етапни победи) води с 11 минути пред Николаев. Първият камион в класирането, различен от Kamaz, е Praga-та на Алес Лопрайс.

В сряда ще бъде най-дългият и един от най-тежките етапи – общо 707 км, от които 465 – състезателни.

Много практичен и интересен!