Вече официално: BMW Серия 7 G70 и i7 са тук!


20 Apr 2022

Сутринта адашът Монев ви показа за първи път изцяло новото поколение Серия 7. Само няколко часа по-късно BMW официално представи седмото поколение на голямата си лимузина, което е и първото с изцяло електрическа версия. Ето всичко важно, което искате да знаете за новия топ баварец! Без изобщо да засягаме въпроса за дизайна, нека просто кажем като римляните, че de gustibus non est disputandum*.

Версиите с ДВГ

Започваме с конвенционалните модели, макар че скоро ще ви стане ясно, че нито един от тях не разчита единствено и само на ДВГ. В Европа поне засега няма да се предлагат базовите 735i и 740i (вторият с 380 к.с., което е повече, отколкото преди три поколения на модела получавахме от 8-цилиндровото 750i E65), така че в ролята на базов вариант при премиерата влиза единствената дизелова версия – 740d xDrive с 48-волтова хибридна система, 300 к.с. и 670 Нм. Тя предлага ускорение до 100 км/ч за 6,3 секунди и среден разход на гориво от 5,9 л/100 км.

Бензиновите варианти са само плъгин-хибриди, засега чист бензин в гамата няма. Плъгин-хибридите са два: 750e xDrive с 490 к.с. и 700 Нм ускорява до 100 км/ч за 4,9 секунди. По-големият 760e xDrive има 571 к.с. и 800 Нм. Като означение наследява славния V12, но като техника разчита на същия 3-литров редови шестак като по-малката версия. Ускорението до 100 км/ч става за 4,3 секунди, а средният разход и пробега с едно зареждане са еднакви за двата модела – 1,2 л/100 км и до 80 км изцяло на ток.

Размери

Новата Серия 7 е дълга 5,4 метра, което е сравнимо с дължината на удължена версия на предното поколение. 3,2 метра е разстоянието между двата моста.

Технологиите

Не знаем откъде да започнем. Отключването става с приложение за телефона, като опционално може да накарате вратите да се отварят и затварят напълно автоматично, без да ги докосвате. Вътре свети осмото поколение iDrive, разбира се с 5G свързаност и всичко най-ново, което може да си представите. Някои от нещата вече видяхме при X7, но има и други съвсем нови и много готини – като BMW Interaction Bar – сензорна повърхност по цялата широчина на арматурното табло, където са скрити обичайните контролни уреди за функции като климатика, например. За тези, които не обичат сензорните повърхности, е предвидено гласово управление.

Безспорно в BMW най-много се гордеят с киното на задните седалки, където откриваме широко рекламирания 31,3-инчов екран, който се прибира в тавана и предлага 8K изживяване, допълнено от способността на задните седалки да предложат пълна програма от масаж и забавления, достойни за произволно избран салон на частен самолет.

Поне за нас любим детайл е 5,5-инчовият екран във вратите, който прилича на смартфон и позволява да управлявате множество функции по далеч по-модерен начин, отколкото някой от конкурентите обещава. 

Изобщо не искаме да се спираме на темата как ще изглеждат и работят всички тези екрани и сензорни повърхности, когато около 2040 г. паркингът на средностатистическата люлинска панелка ще приюти новата Серия 7, но поне сега всичко изглежда супер футуристично и красиво.

И още техника

Завиващите задни колела намаляват радиуса на завой с 0,8 метра, а технологиите за полуавтономно управление гарантират почти изцяло автономно движение, поне до скорости от 130 км/ч за колите, поръчани с Driving Assistance Professional Package. 

Електрическото i7

Представете си всичко, което казахме дотук за новото поколение Серия 7, но в изцяло електрически вариант. BMW твърди, че това е първият луксозен електрически седан (нито EQS, нито Model S, нито Taycan са седани по същество) и сме склонни да се съгласим. Оценяваме факта, че електрическата версия е почти идентична в дизайнерско отношение с конвенционалните. При премиерата беше представен само един вариант (ще има още два) – i7 xDrive60. Той има 544 к.с., 745 Нм и ускорение до 100 км/ч за 4,7 секунди. Батерията с капацитет 102 кВтч е достатъчна за 625 км по цикъла WLTP или 483 км по далеч по-точния американски цикъл EPA.

И в двата случая по-интересно е какви инженерни решения са намерили специалистите на BMW. Например – липсата на редки метали в електромоторите. Баварците намигват към EQS с максимална скорост от 240 км/ч – далеч повече от обещаните 210 км/ч от Mercedes-а. Зареждането става от станции с мощност до 195 кВт, което е далече от възможностите на 800-волтовия Taycan, но осигурява приличен пробег от 130 км за десет минути.

Възстановяването на енергия от спирачките следи светофарите и отчита спусканията, така че автоматично засилва ролята си в тези ситуации. Софтуерът, който контролира батерията, е подобрен в съответствие с наученото от i4 и iX, така че тази в i7 да издържи по-дълго.

Цените

Когато продажбите в Германия започнат през ноември, вероятно няма да има нито един вариант за по-малко от 100 хил. евро. Ако на по-късен етап Европа получи бензинови версии без плъгин хибрид, може и да видим по-достъпни модели. 

 

*(лат.) За вкусовете не се спори

 

Никола Цолов за пътя към Формула 1